بهبودی در افزایش آمار ازدواج رخ نداده است

معاون امور جوانان وزارت ورزش گفت: با وجود افزایش وام و تسهیلات ازدواج در سال‌های اخیر هیچ بهبودی در افزایش آمار ازدواج و کاهش سن ازدواج به وجود نیامده است.

بهبودی در افزایش آمار ازدواج رخ نداده است

محمد مهدی تندگویان عصر روز شنبه در دیدار با حجت الاسلام کریمی تبار امام جمعه ایلام گفت: با وجود افزایش وام و تسهیلات ازدواج در سال‌های اخیر هیچ بهبودی در افزایش آمار ازدواج و کاهش سن ازدواج به وجود نیامده و این نشان از عدم تعهد پذیری جوانان برای تشکیل زندگی مشترک دارد که امیدواریم با کمک ائمه جمعه و نهاد‌های فرهنگی بتوان تغییر نگرشی در جوانان به وجود آورد.

معاون امور جوانان با اشاره به اهمیت ترویج مباحث فرهنگی و اخلاقی در حوزه ازدواج و خانواده گفت: اگرچه اقتصاد می‌تواند تاثیر زیادی در افزایش یا کاهش ازدواج داشته باشد،  اما مباحث فرهنگی و موضوع عدم تعهد پذیری جوانان از مشکلات اساسی کشور در حوزه ازدواج است.

تندگویان به موضوع خیرین ازدواج اشاره کرد و گفت: برای اولین بار با وزارت کشور به یک توافق رسیدیم که مجمع ملی خیرین ازدواج تشکیل شود تا در دادن امکانات و تسهیلات هم به خیرین و هم به جوانان بتوانیم کار اساسی انجام دهیم.

تندگویان همچنین با اشاره به راه اندازی دفاتر مشاوره تخصصی ازدواج و خانواده گفت: تقریباً ۴۰۰ دفتر در کل کشور فعالیت‌ می‌کنند که آموزش‌های رایگان در حوزه ازدواج مانند مدل زندگی و سبک زندگی آسان به جوانان می‌دهند. همچنین دوره‌های مختلف آموزشی به صورت رایگان در سطح کشور برگزار می‌شود.

وی عنوان کرد: جوانان ایلام در موضوعات استارت آپی،  آی تی و طراحی برنامه‌ها ایده‌های خیلی خوبی دارند و فردا هم یک کار بزرگی کشوری (شبکه ملی بازار جوانان) که از ایده‌های خود جوانان ایلام است را در این استان افتتاح خواهیم کرد.

تندگویان افزود: امیدواریم با افتتاح شبکه بازار جوانان که جزو نیاز‌های جوانان کشور برای معرفی و فروش محصولاتشان است، ایلام به عنوان مرکز این شبکه تثبیت شود و جوانان ایلامی و در نهایت کل جوانان کشور بتوانند از ظرفیت آن استفاده کنند.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها