بوق بزنید بیشتر پشت چراغ‌قرمز می‌مانید!

بوق خودرو، دوست قدیمی ما! برخی از رانندگان بیش از دیگران از بوق استفاده می‌کنند و البته برای فرهنگ بوق زدن در کشور ما می‌توان چندین صفحه را اختصاص داد!

بوق بزنید بیشتر پشت چراغ‌قرمز می‌مانید!

جدای از کاربردهای روزمره بوق خودرو همچون سلام کردن، دشنام دادن و… یک وظیفه اصلی برای بوق تعریف شده و آن‌هم هشدار دادن به سایرین درباره خطر است.

شما نباید در سه ثانیه پس از سبز شدن چراغ بوق بزنید. ظاهراً این موضوع در بمبئی هند یک مشکل بزرگ بوده جایی که رانندگان بی‌قرار و نا آرام بسیار به بوق زدن علاقه‌مند هستند و این امر باعث ایجاد آلودگی صدا در این شهر پرجمعیت شده است. به همین خاطر مقامات بمبئی در حال تست چراغ‌قرمزهای متصل به صوت سنج هستند و اگر صدای زیادی وجود داشته باشد چراغ سبز نخواهد شد! در واقع فکر کنید زنگ آخر کلاس به صدا درآمده اما معلم می‌گوید تا ساکت نشوید اجازه خروج از کلاس را نخواهید داشت! هرچقدر بیشتر حرف بزنید بیشتر منتظر خواهید ماند.

در شهری 20 میلیون نفری که ترافیکش در جهان زبانزد خاص و عام است، پشت چراغ‌قرمز ماندن می‌تواند محرکی عالی برای رانندگان باشد تا رفتار خود را اصلاح کنند. البته شاید هم این موضوع باعث بدتر شدن وضعیت شود اما گفته می‌شود تست‌های اولیه نتایج مثبتی در پی داشته‌اند. نیروی پلیس بمبئی به دنبال گسترش این چراغ‌های فعال شونده با صدا در کل شهر هستند.

آیا چنین سیستمی در سایر شهرهای شلوغ همچون نیویورک یا لس‌آنجلس هم جواب می‌دهد؟ نگرانی‌های ایمنی همچون محدودیت‌های شخصی استفاده از بوق خودرو جهت کمک به روان شدن ترافیک در شرایط اضطراری وجود دارد. البته به نظر می‌رسد این سیستم تنها زمانی فعال می‌شود که صدای بوق چندین خودرو بلند شود و به همین خاطر تنها بوق یک خودرو باعث طولانی‌تر شدن چراغ‌قرمز نخواهد شد. همچنین کاهش صدا می‌تواند به شنیدن صدای آمبولانس و سایر خودروهای از این دست کمک کند.این سیستم قطعاً روشی جالب برای کاهش آلودگی صوتی است.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها