دردی که مردان باید جدی بگیرند

دردهای قفسه سینه همواره از موضوعاتی محسوب می شوند که باید مورد توجه قرار بگیرند. با این وجود به نظر می رسد این علامت در مردان جدی تر از زنان است.

دردی که مردان باید جدی بگیرند

علامت هایی مثل درد قفسه سینه می تواند برای مردان نشانه ای از عدم سلامت قلب باشد. درواقع این علامت می تواند در صورت محروم شدن قلب شما از خون به دلیل گرفتگی عروق کرونر ایجاد شود.

البته نمی توان همواره این موضوع را علامتی خطرناک دانست. برای مثال ممکن است درد سینه یک حالت گذرا باشد که با استراحت از بین برود. اما این نوع درد معمولا به عنوان درد شدید در نظر گرفته نمی شود. یک عقیده دیرینه در مورد سکته‌های قلبی زنان این است که آنها معمولاً با درد قفسه سینه همراه نیستند. محققان اکنون می دانند که 90 درصد از زنان و مردان مبتلا به سکته قلبی برخی از ناراحتی های قفسه سینه را تجربه می کنند.

 دانشکده بهداشت عمومی هاروارد نشان داد که گرچه مردان احتمالاً وضعیت خود را به عنوان "درد قفسه سینه" می شناشند، اما زنان  بیشتر از کلماتی مانند "ناراحتی" یا "فشار آوردن" استفاده می کنند.از طرف دیگر مبتلایان به دیابت ، که ممکن است آسیب عصبی داشته باشند ، در حین حمله قلبی ، کمتر احساس درد قفسه سینه کنند.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها