امسال چند زائر ایرانی به مشهد رفته‌اند؟

معاون هماهنگی امور زائران استانداری خراسان رضوی گفت: در ۱۰ ماهه اول امسال، ۳۷ میلیون زائر وارد شهر مقدس مشهد شده‌اند و میزبان ۴ میلیون زائر غیرایرانی هم بوده‌ایم.

امسال چند زائر ایرانی به مشهد رفته‌اند؟

در «چهل و ششمین نشست ستاد هماهنگی خدمات سفر» محمدصادق براتی معاون هماهنگی امور زائران استانداری خراسان رضوی در این برنامه گفت: طی ۱۰ ماهه اول امسال حدود ۳۷ میلیون زائر وارد شهر مقدس مشهد شده‌اند که از این تعداد، ۸ میلیون نفر از طریق خطوط جاده‌ای، ۶ میلیون نفر از طریق ریلی، ۳ میلیون و ۸۰۰هزار نفر از طریق فرودگاه شهید هاشمی‌نژاد و ۱۸ میلیون نفر نیز با خودروهای شخصی به این شهر سفر کرده و حدود ۴ میلیون زائر غیرایرانی در این مدت حضور داشته‌اند.

وی افزود: ما در استان خراسان رضوی ۱۴ کمیته زیر مجموعه ستاد هماهنگی خدمات سفر تشکیل داده‌ایم. یکی از برنامه‌های کمیته حمل و نقل این ستاد، فروش بلیت اتوبوس‌ها به صورت اینترنتی بوده است. یکی از مسائلی که ما در شهر مقدس داریم، بحران‌هایی است که در مسیرها به وجود می‌آید؛ بخصوص در ایام نوروز. ستاد مدیریت بحران به این موضوعات ورود می‌کند ولی در سطح عالی نخواهد بود. همچنین کمبود یگان خودرو و آمبولانس برای نیروهای امداد و نجات کاملاً محسوس است. خدمات اورژانس هوایی نیز چندان خوب نیست هر چند که ما یکی، دو اورژانس هوایی نیز داریم.

معاون هماهنگی امور زائران استانداری خراسان رضوی در ادامه گفت: زائرسراهای ارزان‌قیمتی در شهر مشهد ایجاد شده که مخاطبان خاص و از شبی ۱۰هزار تومان به بالا نرخ دارند. در حوزه «خانه‌مسافرهای غیرمجاز» نیز ورود کرده‌ایم و با همکاری دستگاه‌های مربوطه ۱۶۰۰ خانه‌مسافر شناسایی شده است. از سال گذشته با توجه به تأکیدات ستاد هماهنگی سفر، مدارسی که برای اقامت در نظر گرفته شده‌اند، تنها به فرهنگیان و خانواده آنها خدمات ارائه می‌دهد. «رادیو زیارت» نیز در شهر مقدس راه‌اندازی شده ولی فقط در مراکز استان‌ها قابل دسترسی است.

براتی همچنین درباره برگزاری طرح نوروزگاه‌ها در استان خراسان رضوی گفت: سال گذشته «جشن نوروزگاه» با همکاری کشور ترکمنستان در خاک آن‌کشور برگزار شد ولی امسال ما میزبان این برنامه هستیم و از مقامات ترکمنستان و کشورهای همجوار برای این موضوع دعوت شده تا بتوانیم «جشن نوروزگاه» را در سال ۹۹ و در مرز باج‌گیران و لطف‌آباد برگزار کنیم.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها