قدرتمندترین گوشی‌های فعلی دنیا را بشناسید

لیست قدرتمندترین گوشی‌های ماه را در دو گروه پرچمدار و میان‌رده منتشر شده که در ادامه به بررسی آن‌ها می‌پردازیم.

قدرتمندترین گوشی‌های فعلی دنیا را بشناسید

به مانند دوره‌های گذشته لیست قدرتمندترین گوشی‌های ماه را در دو گروه پرچمدار و میان‌رده منتشر شده که در لیست جاری یکی از نکات بسیار مهم این است که سه رتبه اول متعلق به دستگاه‌هایی است که توسط شرکت ویوو ساخته شده‌اند. دو گوشی اول از نوع گیمینگ و خانواده iQOO هستند که به ترتیب با کسب ۵۰۴، ۷۹۶ و ۵۰۲، ۲۸۸ توانسته‌اند مرز امتیاز نیم میلیونی انتوتو را پشت سر بگذارند.

در این دو دستگاه شرکت ویوو از حافظه‌های نوع UFS ۳.۰ و فایل سیستم F۲FS استفاده کرده که به صورت نرم‌افزاری می‌تواند سرعت دسترسی، خواندن و نوشتن حافظه را افزایش دهد. در بخش پردازشی، اما مانند دستگاه‌های دیگر این رده‌بندی، Snapdragon ۸۵۵+ به اختیار گرفته شده و میزان حافظه رم نیز استاندارد ۸ گیگابایتی است.

رتبه سوم این رده بندی، اما گوشی غیرگیمینگی است که البته با طراحی خاص خود مشتریان ویژه‌اش را دارد. vivo NEX ۵G مشخصاتی شبیه دو دستگاه دیگر دارد و تنها به دلیل برخی ملاحضات طراحی و ساخت امتیازی کمتر کسب کرده است.

قدرتمندترین گوشی‌های فعلی دنیا را بشناسید

اما پس از این سه گوشی اولین دستگاه ساخت دیگران را برند وان‌پلاس معرفی کرده است. دو گوشی تازه معرفی شده OnePlus ۷T Pro و OnePlus ۷T دو گوشی هستند که با فاصله نه چندان زیادی از رقبای ویوویی خود در رتبه‌های چهارم و پنجم جای گرفته‌اند.

پس از این پنج گوشی رتبه بعدی در اختیار اولین و تنها گوشی غیرچینی حاضر در جمع ده گوشی برتر ماه یعنی ROG Phone II ایسوس است که امتیاز ۴۹۱، ۴۹۱ را کسب کرده است.

در ادامه رتبه بندی نیز اولین گوشی ساخت مجموعه هواوی را باید Honor V۳۰ Pro ۵G بدانیم که در کنار دوربین سلفی بی‌نظیرش، توانسته بهترین گوشی این مجموعه در قدرت سخت‌افزاری نیز لقب بگیرد.

اما از بحث گوشی‌های پرچمدار که فاصله بگیریم در مورد دستگاه‌های میان‌رده نکته قابل توجه حضور چیپست جذاب و جدید شرکت مدیاتک یعنی Dimensity ۱۰۰۰L در صدر بهترین‌ها و با فاصله قابل توجهی از رقبای دیگر است.

این تراشه که درون گوشی خوش ساخت و خوش قیمت Oppo Reno۳، ۵G جای گرفته توانسته امتیازی برابر با ۳۹۷، ۹۶۵ را برای این دستگاه کسب کند فاضله قابل توجهی با رتبه دوم یعنی vivo X۳۰ Pro ۵G با تراشه Exynos ۹۸۰ سامسونگی‌اش داشته و به ما قدرت تراشه تحسین‌برانگیز مدیاتک را نشان می‌دهد.

پس از این دو گوشی تراشه میان‌رده گیمینگ Snapdragon ۷۶۵G که در نسخه Pro گوشی Oppo Reno۳، ۵G جای گرفته را باید در رده‌بندی دستگاه‌های قدرتمند میان‌رده جای دهیم که شاید دلیل اصلی کسب امتیاز کمتر، پتانسیل پایین‌تر سخت‌افزاری و همچنین حافظه رم کمتر است.

قدرتمندترین گوشی‌های فعلی دنیا را بشناسید

همانطور که در لیست بالا مشاهده کردید استفاده از هسته‌های جدیدتر Cortex-A۷۷ به همراه پردازشگر گرافیکی ARM Mali-G۷۷ توانسته موجب تمایز Dimensity ۱۰۰۰L در تراشه ساخت مدیاتک باشد و مسلماً شرکت‌هایی مانند کوالکام، سامسونگ و هواوی، با طراحی نسل‌های بعدی تراشه‌های پردازشی خود نخواهند گذاشت اوضاع در دنیای ریزپردازنده‌های موبایل به همین منوال سپری شود.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها