اپل موبایل تاشو می‌سازد

ثبت اختراع اپل برای رفع مشکل "چین خوردگی" در گوشی‌های تاشو در هفته جاری ممکن است موجب منجر به ساخت آیفون تاشو شود.

اپل موبایل تاشو می‌سازد

شرکت اپل در هفته جاری حق امتیاز اختراع جدیدی را در اداره ثبت اختراع و نشان تجاری ایالات متحده ثبت کرد که ممکن است به ساخت یک نسخه جدید از آیفون تاشو منجر شود.

این پتنت با عنوان "دستگاه‌های الکترونیکی با نمایشگر و لولاهای قابل انعطاف" ثبت شده و گوشی هوشمندی را توضیح می‌دهد که دارای یک نمایشگر انعطاف‌پذیر است که می‌تواند به دو نیم تا شود.

در ثبت اختراع جدید اپل رویکردی منحصر به فرد برای یک مشکل رایج نمایشگرهای تاشو ارائه شده که طی آن مقادیر مختلفی از فشار به صفحه دستگاه وارد می‌شود و این فشار بستگی به باز یا بسته بودن صفحه دارد.

این تفاوت‌ها در فشار وارد شده به صفحه، می‌تواند به چین‌دار شدن صفحه و در نهایت ایجاد مشکل در کیفیت تصویر در قسمت تاشده منجر شود.

برای رفع این مشکل، شرکت "اپل" مکانیسم جدیدی را ایجاد کرده که سبب می‌شود نمایشگر با زوایه‌ای کمی تیز در اطراف لولای دستگاه به بیرون کشیده شود.

زاویه‌ای از فشار که کمی بیشتر از زاویه‌ای است که در بخش بیرونی نمایشگر اعمال می‌شود.

زمانی‌که دستگاه به جای تا شدن، باز می‌شود، لولاها دو بخش پشتیبان فلزی و داخلی را گسترش می‌دهند که به پر شدن هر فضای داخلی در دستگاه منجر می‌شود تا به این ترتیب، هیچ چین و چروکی در صفحه ایجاد نشود.

تا زمانی‌ که گوشی‌های هوشمند تاشو همچنان وجود داشته باشند، برخی از مشکلات مختص به خود را هم برای سازندگان آن‌ها، به همراه دارند.

به عنوان مثال سال گذشته، شرکت "سامسونگ" اولین گوشی هوشمند تاشو خود را رونمایی کرد که دو هزار دلار قیمت دارد. ولی برخی از کاربران گزارش داده‌اند که نمایشگر این گوشی به هنگام باز شدن صفحه دچار چین‌خوردگی می‌شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها