داروی ترکیبیِ تایلندی‌ها برای مقابله با کروناویروس

وزارت بهداشت تایلند از بهبودی چشمگیر یک زن چینیِ مبتلا به کروناویروس جدید پس از معالجه با ترکیبی از داروهای ضد ویروسی که برای درمان آنفلوآنزا و HIV استفاده می‌شوند، خبر داد.

داروی ترکیبیِ تایلندی‌ها برای مقابله با کروناویروس

جواب آزمایش‌های این زن ۷۱ ساله چینی به کروناویروس جدید ۴۸ ساعت بعد از استفاده از این ترکیب تجویزی پزشکان تایلندی منفی درآمد.

پزشکان تایلندی برای درمان افراد مبتلا به کروناویروس جدید داروی ضد ویروسی آنفلوآنزا را با داروهای ضد ویروسی "لوپیناویر ریتوناویر" که برای درمان HIV استفاده می‌شود، ترکیب کردند.

تاکنون ۱۹ مورد ابتلا به این نسخه از کروناویروس که تصور می‌شود منشا آن شهر مرکزی "ووهان" چین است که تحت قرنطینه قرار گرفته، در تایلند تایید شده است.

بعد از چین، ژاپن با ۲۰ مورد ابتلا به این ویروس و تایلند با ۱۹ مورد تایید شده در رده‌های بعدی شمار بالای ابتلا به کروناویروس جدید قرار گرفته‌اند.

تاکنون هشت بیمار در تایلند بهبود یافته و به خانه بازگشته‌اند و ۱۱ نفر دیگر هنوز در بیمارستان بستری هستند.

مقامات تایلند در تلاش‌اند تا غربالگری بازدیدکنندگان چینی از این کشور را بهبود بخشند، چرا که نیازهای اقتصادی تایلند تا حد زیادی بر گردشگری متکی است و بخش بزرگی از گردشگران نیز از چین وارد این کشور می‌شوند. هم‌چنین پیام‌های حمایتی با عنوان "قلب ما با ووهان" به زبان‌های انگلیسی، چینی و تایلندی در مرکز خرید گردشگری "بانکوک" منتشر شده است.

بخش  زیادی از موارد تایید شده ابتلا به کروناویروس جدید در تایلند مربوط به بازدیدکنندگان چینی وارد شده به این کشور بوده است اما روز پنج‌شنبه با اعلام ابتلای یک راننده تاکسی در این کشور، اولین مورد انتقال فرد به فرد این ویروس در تایلند مشاهده شد. این راننده تاکنون سفری به چین نداشته اما با گردشگران چینی در تایلند ارتباط داشته است.

بنا بر گزارش روزنامه سوث چاینا مورنینگ پست، دولت تایلند هم‌چنین با این انتقاد عمومی روبه‌رو است که در تخلیه شماری از شهروندان خود از استان "هوبئی"چین که مرکز شیوع محسوب می‌شود، کند عمل کرده است. به گفته مقامات این کشور، تخلیه از روز فردا (سه‌شنبه) صورت می‌گیرد و افراد بازگردانده شده به مدت ۱۴ روز در قرنطینه خواهند ماند.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها