جریمه شیشه دودی خودروها چقدر است؟

رئیس مرکز فرماندهی و کنترل هوشمند ترافیک پلیس راهور پایتخت با بیان اینکه ملاک برای شیشه دودی مجاز، وضوح دید از فاصله 3 متری است از اعمال قانون 50 هزار تومانی برای شیشه‌های دودی با درصد بالا و وضوح ناکافی خبر داد.

جریمه شیشه دودی خودروها چقدر است؟

سرهنگ محمد رازقی رئیس مرکز فرماندهی و کنترل هوشمند ترافیک پلیس راهور پایتخت در خصوص میزان اعمال قانون و جریمه شیشه دودی خودروها اظهار داشت: یکی از فاکتورهای مهم برای رانندگی این است که راننده دید مناسبی داشته و توسط دیگران نیز به خوبی دیده شود.

رئیس مرکز فرماندهی و کنترل هوشمند ترافیک پلیس راهور پایتخت تصریح کرد: هم اکنون مانعی به نام شیشه دودی در برخی خودروها به چشم می‌خورد که اگرچه در روز تأثیر زیادی ندارد ولی هنگام تاریکی هوا و بارش برف و باران مانع دید کافی برای راننده شده و بسیاری از تصادفات نیز به دلیل کم بودن دید راننده به واسطه شیشه دودی حادث می‌شود.

وی شرایط شیشه دودی مجاز را این گونه دانست که باید از فاصله 3 متری داخل ماشین، راننده و سرنشینان به وضوح دیده شود.

سرهنگ رازقی بیان داشت: اگر افسر پلیس نتواند از فاصله 3 متری داخل خودرو را مشاهده کرده و سرنشینان را تشخیص دهد برچسب شیشه دودی یا حتی شیشه فابریک غیرمجاز تلقی می‌شود.

رئیس مرکز فرماندهی و کنترل هوشمند ترافیک پلیس راهور پایتخت با تأکید بر این مطلب که فرقی مابین شیشه‌ای که با برچسب دودی شده و شیشه فابریک خودروهای خارجی در این زمینه وجود ندارد، تصریح کرد: ملاک برای پلیس فقط تشخیص داخل خودرو و سرنشینان است آن هم از فاصله 3 متری که اگر این مسأله محقق نشود برابر کد 2114 راننده خودرو اعمال قانون شده و 50 هزار تومان جریمه می‌شود؛ این مقدار جریمه برای پایتخت و کلانشهرها است و در شهرهای کوچک جریمه این مورد 30 هزار تومان لحاظ می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: اگر شیشه دودی درصدش بالا بوده به طوری که از فاصله نزدیک هم داخل خودرو قابل رؤیت نباشد باید در محل نسبت به رفع اثر اقدام شده و برچسب کنده شود تا اجازه عبور داده شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها