ساخت غول پیکر ترین ربات جهان +عکس

ژاپنی‌ها قصد دارند در ماه اکتبر سال جاری از یک ربات ۱۸ متری که قادر به راه رفتن و حرکت اجزای بدن خود است در بندر یوکوهاما رونمایی کنند.

ساخت غول پیکر ترین ربات جهان +عکس

بندر یوکوهاما با معرفی یک ربات عظیم الجثه در ماه اکتبر(مهر ماه)، میزبان ثبت یک رکورد خواهد بود.

ربات ۱۸ متری ژاپنی‌ها موسوم به "Gundam" با توانایی راه رفتن و حرکت ۲۴ درجه‌ای، پیشرفته‌ترین ربات در این اندازه است که تاکنون ساخته شده است و چالش‌های مهندسی ساخت آن بسیار زیاد است.

ربات غول پیکر

این ربات از یک پویانمایی خاطره انگیز با همین نام در ژاپن الهام گرفته شده است که اولین بار در سال ۱۹۷۹ پخش شد و اثر غیرقابل انکاری بر فرهنگ ژاپنی و دنیای پویانمایی گذاشت. نزدیک به ۵۰ سریال و فیلم رسمی تلویزیونی از ربات‌های غول پیکر این پویانمایی که تحت تأثیر سامورایی‌ها و شمشیر سامورایی بودند، ساخته شد و حتی این شرکت منبع الهام پویانمایی معروف ترانسفورمرز(Transformers) بوده است.

در حال حاضر شرکت "گوندام" به عنوان چهاردهمین رسانه پر درآمد همه زمان‌ها در رده‌بندی قرار دارد.

ژاپنی‌ها عاشق این ربات‌های بزرگ هستند. به طوری که فروش مجسمه‌های مینیاتوری آنها در سال ۲۰۱۵ به نیم میلیارد رسید.

تاکنون نمونه واقعی از این ربات‌ها قدم به واقعیت نگذاشته است و اکنون ژاپنی‌ها قصد دارند یک ربات ۱۸ متری بسازند.

این شرکت قصد دارد ربات "RX-۷۸-۲" را به شکل یک جاذبه عمومی در بندر یوکوهاما به زندگی دعوت کند.

گفته می‌شود این ربات که توسط یک داربست متحرک احاطه شده ۲۵ تن وزن خواهد داشت. این بدان معناست که ایجاد توانایی حرکت و پیاده‌روی برای این ربات با محدودیت‌های مواد و فناوری‌های مهندسی مواجه است.

به عنوان مثال هر دست این ربات عظیم الجثه ۲ متر طول دارد و انگشتان دست کاملاً مفصل دارند. این ربات همچنین دارای مچ دست چرخان با آرنج و شانه‌های قابل حرکت است.

وزن هر دست شامل کلیه موتورها، کابل کشی و بدنه باید زیر ۲۰۰ کیلوگرم نگه داشته شود تا اطمینان حاصل شود که موتورها می‌توانند کار کنند.

این ربات با استفاده از "سیستم عامل ربات" منبع باز(ROS) و نرم افزار شبیه سازی"Gazebo" ساخته می‌شود و گروه سازنده در حال انتشار یک نسخه کامل در مقیاس مجازی از این ربات است که برنامه نویسان مشتاق می‌توانند با آن بازی کنند تا اقدامات و پیش بینی‌های مورد نظر خود را روی آن توسعه دهند که شامل بازنگری دقیق موتورها، چرخ دنده‌ها و حسگرهای مورد استفاده در ربات واقعی است.

به گفته گروه سازنده هنوز کارهای زیادی باقی مانده است و بخش اعظم این ربات ساخته نشده است. اما به هر حال تاریخ رونمایی برنامه ریزی شده اول اکتبر است که تبدیل به یک جاذبه گردشگری خواهد شد.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها