فروش چادر ۷۰۰ هزار تومانی به قیمت ۲ میلیون تومان!

مدیرعامل انجمن تولیدکنندگان محصولات حجاب با بیان اینکه هیچ نظارتی بر بازار چادر مشکی وجود ندارد، گفت: مسئولین مدام از رصد بازار سخن می‌گویند ولی در عمل هیچ اتفاقی در بازار نیفتاده و با نزدیک شدن به شب عید افزایش قیمت‌ها غوغا شده است.

فروش چادر ۷۰۰ هزار تومانی به قیمت ۲ میلیون تومان!

 اسدالله سلیمانی با اشاره به اینکه هنوز با وجود برگزاری جلسات مختلف در دولت و مجلس برای حل مشکل چادر مشکی کشور راهکار اساسی به کارگرفته نشده است، اظهار کرد: هرکس فقط نسخه خاص خود را می‌پیچد و هنوز به یک جمع‌بندی کامل دست پیدا نکرده اند. امروز فقط 10 درصد نیاز کشور از محل تولید داخل تأمین می‌شود و 90 درصد نیاز مردم در بخش چادر مشکی به واردات وابسطه است که حل این موضوع یک استراتژی مناسب را می طلبد. حتی به اعتقاد من می‌توان به بخش تولید چادرمشکی یارانه پرداخت کرد تا با یک تصمیم سریع نیاز کشور در این حوزه برطرف شود.

وی با اعلام اینکه در طول چند سال اخیر و به ویژه در سال گذشته جلسات مختلفی برای رفع مشکلات تولید چادر مشکی در کشور برگزار شده است، افزود: اگر هزینه تمام این جلسات بدون نتیجه را جمع‌بندی کنیم و به حساب تولیدکنندگان داخلی واریز کنیم آنها می‌توانستند مشکلات خود را برطرف کنند. 

سلیمانی اضافه کرد: آقایان در این جلسه‌ها گویی برای یادگیری می‌آیند به نحوی که برهر کدام در جلسات مختلف باید موضوع را از ابتدا توضیح دهیم آنها هم در نهایت به یادداشت کردن اکتفا می کنند و خبری از یک تصمیم‌گیری مناسب نیست.

مدیرعامل انجمن تولیدکنندگان محصولات حجاب تصریح کرد: امروز تولید چادرمشکی یک کار فرهنگی نیاز دارد باید از فروشندگان پرسید چرا یک چادرمشکی که 100 هزار تومان بود امروز به 600 هزار تومان رسیده است ارزان‌ترین چادرها 130 هزار تومان بود که به 250 تا 400 هزار تومان رسیده است در مجموع در بازار چادر زیر 250 هزار تومانی نیست.

سلیمانی با اشاره به اینکه گرانترین چادر یاردی 90 هزار تومان است گفت: با محاسبه سود دوخت و سایر هزینه‌ها نباید این چادر بیشتر از 700 هزار تومان در بازار به فروش برسد اما امروز این چادرها بالای دو میلیون تومان در بازار به فروش می‌رسد.

وی با اعلام اینکه هیچ نظارتی بر بازار چادر مشکی وجود ندارد، گفت: مسئولین مدام از رصد بازار و تعیین و تکلیف این پارچه سخن می‌گویند ولی در عمل هیچ اتفاقی در بازار نیفتاده و با نزدیک شدن به شب عید افزایش قیمت‌ها حتی بیشتر هم شده است.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها