جدیدترین ماه‌نورد ناسا رونمایی شد + تصاویر

مرکز هوانوردی آمریکا، شرایط شبیه‌سازی عملیات جدیدترین ماه‌نورد خود در آزمایشگاه را مهیا کرده تا پس از فرستادن به ماه، به دنبال نشانه‌های یخ در تنها قمر کره زمین باشد.

جدیدترین ماه‌نورد ناسا رونمایی شد + تصاویر

ناسا آزمایش ماهواره «VIPER rover» را به زودی آغاز می‌کند.

این سازمان در تازه‌ترین اقدامات خود،  ویدئویی از ماه‌نورد «VIPER» که در آزمایشگاه مشغول به کار است را به اشتراک گذاشت؛ ماه نورد هوشمند ناسا برای اکتشاف کره ماه، یافت منابع آب و ساخت پایگاه‌های زیستی برسطح آن در سال‌ ۲۰۲۲ روانه کره ماه می‌شود.

«ویپر» قرار است در قطب جنوبی ماه جایی که احتمال وجود یخ داده می‌شود، فرود آید و جست‌و‌جوی خود در این منطقه ناشناخته را آغاز کند.

«Viper» مخفف «Volatiles Investigating Polar Exploration Rover Rover» است و در جستجوی آب و یخ برای قطب جنوب قمری طراحی شده است.

این ماه‌نورد عملیات شبیه‌سازی اقدامات خود را در آزمایشگاه و روی خاک انجام داد تا دانشمندان و کارشناسان عملکرد آن را روی تنها قمر زمین مشاهده کنند؛ گرچه شبیه‌سازی عملیات با اصل آن تفاوت دارد.

ماه نورد VIPER از طیف سنج نوترونی برای شناسایی بخش‌های حاوی یخ آب استفاده می‌کند و با استفاده از مته حفاری می‌تواند تا عمق یک متری از سطح کره ماه به حفاری بپردازد. سپس نمونه‌های جمع آوری شده بازیابی و به وسیله تجهیزات تعبیه شده در ماه‌نورد شامل طیف سنج جرمی و طیف سنج مادون قرمز بررسی می‌شوند.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها