ساعت آخرالزمان 20 ثانیه به نابودی زمین نزدیک شد!

به گفته «بولتن دانشمندان اتمی»، جهان با سرعت بیشتری به سمت نابودی پیش می رود و همین عامل سبب شده تا ساعت آخرالزمان 20 ثانیه به نیمه شب یا نابودی زمین نزدیک شود.

ساعت آخرالزمان 20 ثانیه به نابودی زمین نزدیک شد!

ساعت آخرالزمان در سال های گذشته دو دقیقه با نابودی زمین فاصله داشت؛ ولی انواع تهدیدات جدی از جمله تغییرات اقلیمی، جنگ اتمی و حملات سایبری باعث شده اند تا این ساعت 20 ثانیه جلو کشیده شود و حالا فقط 100 ثانیه تا نابودی بشر زمان باقی مانده است.

بولتن دانشمندان اتمی روز پنج شنبه با انتشار گزارشی مفصل، دلایل جلو کشیدن دقیقه شمار ساعت آخرالزمان را توضیح داد. به عقیده این گروه خودداری کشورها از پایبندی به قوانین کنترل سلاح ها، عدم واکنش صحیح به تغییرات اقلیمی و ظهور تکنولوژی های بی ثبات کننده، سبب جلو کشیده شدن ساعت آخرالزمان شده اند.

«جری براون» (چپ) فرماندار سابق کالیفرنیا، «مری رابینسون»، رئیس جمهور پیشین ایرلند و «بان کی مون»، دبیر کل سابق سازمان ملل متحد ساعت آخرالزمان را جلو کشیدند.

گروه مذکور از رهبران دنیا خواست تا از مسابقه تسلیحاتی دست برداشته و چاره ای برای تغییرات اقلیمی بیندیشند. این گروه از شهروندان ایالات متحده درخواست کرد تا از دولت این کشور بخواهند کاری برای تغییرات آب و هوایی انجام دهد.

در قسمتی از بیانیه بولتن دانشمندان اتمی نوشته شده:

«دقیقه شمار ساعت آخرالزمان می تواند از نیمه شب دور شود. این اتفاق در گذشته و زمانی که رهبران دنیا به خاطر فشار شهروندان آگاه و دلسوز سرانجام سر عقل آمدند، رخ داد.»

بولتن دانشمندان اتمی (Bulletin of the Atomic Scientists) توسط دانشمندانی که قبلاً روی سلاح های هسته ای کار کرده اند، تأسیس شده است. این گروه از سال 1947 از ساعت آخرالزمان نگهداری می کنند. به قول آنها این ساعت در طول سال ها به نماد شناخته شده ای از آسیب پذیری دنیا به فجایعی همچون جنگ هسته ای، تغییرات اقلیمی و تکنولوژی های مخرب تبدیل شده است.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها