پولدارترین شرکت‌های نفتی جهان را بشناسید

شرکت‌های نفتی در سالی که گذشت درآمدهای چندصد میلیارد دلاری کسب کردند. شرکت‌های سینوپک، شل، آرامکو، پتروچاینا، بریتیش‌پترولیوم به ترتیب پردرآمدترین شرکت‌های نفتی جهان‌اند.

پولدارترین شرکت‌های نفتی جهان را بشناسید

خرید و فروش نفت و گاز یکی از پردرآمدترین صنایع دنیاست. شرکت‌های زیادی در سراسر دنیا وجود دارند که طی سال‌های متمادی فعالیت‌شان توانسته‌اند موفقیت‌های بزرگی کسب کنند؛ اما در مقابل نیز برخی از شرکت‌ها هستند که با ورشکستگی و کمبود منابع روبه‌رو شده‌اند.

Statisca، گزارش می‌دهد که «شرکت نفتی سینوپک» در صدر لیست شرکت‌های بزرگ نفتی و گازی دنیا قرار دارد. این شرکت با اینکه در عرصه تولید مواد شیمیایی چندان فعال نبود اما توانست تجارت مواد شیمیایی و نفت را با هم ترکیب کند. درآمد این شرکت در سال ۲۰۱۹ بیش از ۴۳۰ میلیارد دلار بود که از شرکت‌های آرامکو و شل نیز بیشتر بود. شرکت اکسون موبیل در این سال با درآمد ۲۷۶ میلیارد دلار در رتبه ششم پردرآمدترین‌ شرکت‌ها ایستاد.

درآمدهای چند صد میلیارد دلاری در صنعت نفت و گاز زیاد عجیب نیست. این درآمدها به شدت به افزایش نرخ نفت خام در بازارهای جهانی بستگی دارد. عوامل مختلفی بر افزایش یا کاهش نرخ نفت خام تاثیر می‌گذارد. روند تغییر نرخ بستگی به اوضاع اقتصادی، سیاسی و مالی در جهان دارد. نوسانات نرخ نفت در مبادلات جهانی اثرگذار است.

شرکت شل با ۳۸۲ میلیارد دلار درآمد دومین شرکت نفتی پردرآمد در دنیاست. آرامکو نیز در سال ۲۰۱۸ به فهرست پردرآمدترین‌ترین‌ها پیوست و توانست در سال ۲۰۱۹ با درآمد ۳۵۶ میلیارد دلار در رتبه سوم جای گیرد.

پتروچاینا با ۳۴۷.۷۶ میلیارد دلار درآمد چهارمین شرکت از شرکت‌های پردرآمد دنیا محسوب می‌شود. بریتیش‌پترولیوم ۲۹۶.۹۷ میلیارد دلار، توتال ۱۸۵.۹۸ میلیارد دلار، شورون ۱۵۷.۲۱ میلیارد دلار، روس‌نفت ۱۳۲.۷۳ میلیارد دلار، و گزپرام ۱۲۹.۴۱ میلیارد دلار در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

infonafti46.jpg

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها