چرا سرمایه‌گذاران از معادن سنگ‌آهن فراری هستند

دبیرکل اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان محصولات معدنی ایران گفت: در حال حاضر فولادی‌ها مدعی هستند سنگ آهن لازم برای تولید ندارند، ولی باید بگویم سنگ آهن هست اما آنها می‌خواهند ارزان‌خری کنند.

چرا سرمایه‌گذاران از معادن سنگ‌آهن فراری هستند

با اشاره به اینکه اصولاً جانمایی کارخانجات فولاد در کشور درست نیست و همین موضوع هزینه بالای حمل‌ونقل را برای آنها به‌وجود آورده است، اظهار داشت: باید کارخانجات فولاد در شعاع 20کیلومتری آب‌های آزاد احداث شوند اما، آیا کارخانجات فولاد ما چنین جانمایی دارند؟

وی با بیان اینکه هزینه بالای حمل‌ونقل، مدیریت‌های دولتی، قیمت تمام‌شده بالا و کاهش ظرفیت تولید مشکلاتی را برای کارخانجات فولاد به‌وجود آورده است، گفت: در این شرایط آنها به معادن فشار می آورند و خواستار فروش ارزان محصولات به آنها هستند. البته معادن هم برای چرخش فعالیت خود سنگ آهن را ارزان‌تر در اختیار آنها قرار می‌دهند اما متأسفانه پول معادن را فولادی ها به‌موقع پرداخت نمی‌کنند.

دبیرکل اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان محصولات معدنی ایران به اعمال عوارض برای صادرات سنگ آهن اشاره کرد و افزود: در این شرایط بگویند کدام سرمایه گذاری حاضر به فعالیت در بخش اکتشاف معادن سنگ آهن است؟

وی تصریح کرد: با اعمال این سیاست در بخش معدن و خرید ارزان محصولات آنها توسط فولادسازان در آینده حتماً با کاهش تولید سنگ آهن در کشور روبه‌رو خواهیم شد چراکه اساس کار معدنکاری سود است اما سنگ‌اندازی و عدم پرداخت بموقع مطالبات به‌طور حتم رغبت سرمایه گذاری در این بخش را کاهش خواهد داد.

وکیلی با بیان اینکه در حال حاضر سیاست‌های نادرست عاملی شده تا سرمایه گذاری در بخش معادن سنگ آهن ناامن باشد، گفت: می‌گویند "در حال بررسی لغو اجرای عوارض صادراتی در بخش مواد معدنی هستیم"، همین امر عاملی شده تا صادرکنندگان هم به‌نوعی دست از صادرات بکشند و منتظر تعیین تکلیف اوضاع باشند به‌نحوی که در آبان و آذرماه امسال صادرات سنگ آهن صفر شده است.

دبیرکل اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان محصولات معدنی ایران، گفت: در حال حاضر فولادی‌ها مدعی هستند "سنگ آهن لازم برای تولید نداریم باید بگویم سنگ آهن هست اما شما می‌خواهید ارزان‌خری کنید.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها