چگونه داده های خود را از یک تلفن همراه اندروید قدیمی، به یک تلفن جدید منتقل کنیم؟

هیچ کس نمی خواهد برای انتقال اطلاعات خود به تلفن جدید، زمان زیادی صرف کند. در اینجا به شما یک نکته سریع و بدون دردسر آموزش می دهیم تا بدون صرف وقت زیادی، اینکار را با موفقیت انجام دهید.

خرید یک تلفن همراه جدید بسیار جذاب است، اما انتقال تمام داده های خود از دستگاه قدیمی به دستگاه جدید، کار کسالت آوری است. خوشبختانه هم اکنون انتقال اطلاعات، بسیار راحت تر از گذشته شده است و به زمان کمی نیاز دارد. برای انتقال اطلاعات نیاز نیست که حتما یک نابغه ی اندروید باشید. برای انجام این کار تنها به یک حساب گوگل و مقداری صبوری نیاز دارید.

گوگل درایو Google Drive

قبل از انجام هر کاری، باید مطمئن شوید که تلفن قدیمی شما به حساب Google شما وارد شده است. به احتمال زیاد این کار قبلا صورت گرفته است ولی برای اطمینان یک بار دیگر آن را بررسی کنید. سپس تنظیمات پشتیبان گیری تلفن خود را پیدا کنید.

در گوشی های پیکسل که اندروید 10 را اجرا می کنند، گزینه بک آپ(پشتیبان گیری) در داخل پنجره ی سیستم در بخش تنظیمات است، اما مکان آن در تلفن های دیگر متفاوت است.

ساده ترین راه برای یافتن آن، تایپ "backup" در نوار جستجوی تنظیمات است.

بعد از رفتن به این صفحه، چندین گزینه مشاهده خواهید کرد. در گوشی های پیکسل، گزینه Back up to Google Drive (بک آپ گیری درایو گوگل) وجود دارد که امکان پشتیبانی از چندین نوع محتوا را فراهم می کند. این محتواها شامل برنامه های نصب شده و داده های همراه، تاریخچه تماس، تنظیمات دستگاه، ورودی های تقویم، مخاطبین، عکس ها و فیلم ها هستند و بک آپ گیری پیام های کوتاه نیز منحصر به گوشی های پیکسل است.

در سایر تلفن همراه ها، احتمالاً گزینه تغییر وضعیت (toggle) را در داخل صفحه Google پیدا خواهید کرد، اما سایر گزینه ها یکسان خواهند بود. شما می توانید هر زمان که نسخه پشتیبان تهیه می کنید، یک یا همه آن ها را انتخاب کنید. از آنجا که بک آپ گیری از طریق Google Drive کار می کند، اگر داخل برنامه بروید، یک گزینه Backup در نوار کناری مشاهده خواهید کرد.

در داخل لیستی از هر دستگاهی که از طریق گوشی فعلی شما از آن نسخه پشتیبان تهیه شده است را مشاهده می کنید. روی آن ضربه بزنید و خواهید دید که آخرین نسخه پشتیبان، چه زمانی تهیه شده است و شامل کدام برنامه ها بوده است.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها