نقش مردان در شاد نگه داشتن محیط خانه

زهرا امام درباره نقش مردان در شاد نگه داشتن محیط خانه، اظهار کرد: خانواده یکی از ارکان اصلی جامعه است که شخصیت افراد ابتدا در آن شکل می‌گیرد و سپس آن‌ها وارد محیطی بزرگتر مانند جامعه می‌شوند.

نقش مردان در شاد نگه داشتن محیط خانه

 این روانشناس با بیان اینکه مردان برای شاد نگه داشتن محیط خانه ابتدا باید مسئولیت پذیر باشند، بیان کرد: مردان باید وظایف خود را به عنوان یک مرد بدانند.

وی گفت: زنان از مردان در خانواده توقع اقتدار و مسئولیت پذیری دارند، آن‌ها دوست دارند که همسرشان نظم(دیسیپلین) داشته باشد، البته این به معنای آن نیست که مردان در خانواده پرخاشگری کنند و سختگیری‌های بی‌مورد داشته باشند.

امام ادامه داد: مردان باید فضای امنی برای خانواده خود ایجاد کنند، همچنین آن‌ها باید همانند زنان ضمن داشتن برنامه‌ای مشخص برای زندگی در حوزه کار، رسیدگی به امور خانه، همسر و فرزندان،  ورزش را نیز در برنامه خود جای دهند و تفریحات سالم و مشترک با خانواده خود داشته باشند.

این روانشناس گفت: مردان باید موضوعاتی که باعث عصبانیت آن‌ها می‌شود را لیست کنند و تا جایی که ممکن است از میزان وقوع آن‌ها بکاهند، همچنین مراقب افسردگی‌ها باشند و در کنار آن با همسرشان در زندگی مشترک تنوع ایجاد کنند تا از حالت یکنواختی خارج شود.

وی افزود: نکته مهمی که زنان و مردان برای شاد نگه داشتن محیط خانه در زندگی مشترک باید بدانند آن است که تزئینات خانه را هر چند وقت یکبار  تغییر دهند و اگر توانایی نگهداری از گل و گیاه در خانه را دارند، حتما این کار را انجام دهند، همچنین در فضای خانه از موسیقی‌هایی که باعث آرامش روح و روان می‌شود، استفاده کنند.

امام با اشاره به اینکه یاد خداوند در زندگی مشترک و برای شاد نگه داشتن محیط خانه باید همواره وجود داشته باشد، اضافه کرد: زوجین در زندگی مشترک “قدر” یکدیگر را بدانند، چراکه مسئله مهمی است.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها