آب و هوای فضا چه تاثیراتی روی زمین دارد؟

در این بسته دانستنی از تاتیرات آب و هوای فضا بر روی کره زمین خواهیم گفت.

آب و هوای فضا چه تاثیراتی روی زمین دارد؟

 طبق گفته فیزیکدانان، مقیاس جدیدی برای بررسی طوفان‌های فضایی ارائه شده که شاید به درک بهتر نحوه تاثیرگذاری این طوفان‌ها بر زمین کمک کند.

محققان ادعا می کنند که هدفشان این است که جریان الکتریکی که طی مراحل آب و هوایی فضا ایجاد می‌شود، چگونه بر فضا و زمین تاثیر می‌گذارد. آنها می‌دانند که این جریان، ماهواره‌ها را تحت تاثیر قرار می‌دهد و بر زندگی روی زمین نیز تاثیرگذار است.

فعالیت مغناطیسی در فضا، در حال حاضر با شاخص زمان وقوع طوفان (Dst) سنجیده می‌شود. لوپز سعی دارد یک سیستم طبقه‌بندی جدید را برای طوفان‌های ژئومغناطیسی ارائه دهد که بر انرژی کلی طوفان تمرکز دارد و نیروی آن را در یونوسفر مورد بررسی قرار می‌دهد، زیرا فعالیت آن در این لایه، پیامد‌های قابل توجهی دارد. یونوسفر، یکی از لایه‌های جو زمین است که در حدود 40 تا 600 مایل بالاتر از سطح آن قرار دارد.

طبق گفته فیزیکدانان در این طبقه‌بندی جدید، از اعدادی استفاده می‌شود تا اتفاقات درون یونوسفر را مشخص کند. درک انتقال انرژی، بسیار مهم است، زیرا ما باید بدانیم که انرژی به کجا منتقل می‌شود و چگونه باید آن را اندازه‌گیری کرد. ما قصد داریم سیستمی ابداع کنیم که بتوان با آن شرایط فضایی را طی شرایط ناملایم آب و هوایی بررسی کرد. 

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها