آمار قربانیان سرخک در کنگو

سازمان جهانی بهداشت از مرگ بیش از ۶۰۰۰ نفر به دلیل ابتلا به سرخک در جمهوری دموکراتیک کنگو خبر داد.

آمار قربانیان سرخک در کنگو

سازمان جهانی بهداشت از شرکا و آژانس‌های بین‌المللی خواسته تا منابع خود را برای مبارزه با آنچه که "همه‌گیرترین بیماری سرخک جهان" خوانده است، افزایش دهند.

طبق اعلام این سازمان حدود ۳۱۰ هزار مورد مشکوک به ابتلای سرخک از سال گذشته تاکنون در کنگو گزارش شده و  کمبود بودجه هم‌چنان یک "مانع بزرگ" در تلاش برای مهار شیوع این بیماری است.

با وجود واکسینه شدن  ۱۸ میلیون کودک زیر پنج سال در این کشور، پوشش روتین واکسیناسیون هنوز در سطح کشور کم است.  ۲۵ درصد از موارد گزارش شده ابتلا به سرخک در کنگو در کودکان زیر پنج سال رخ داده که بیشترین آسیب‌پذیری را در برابر این بیماری قابل پیشگیری با واکسن دارند.

در حالی که سازمان جهانی بهداشت مبلغ  ۲۷.۶ میلیون دلار برای برنامه واکسیناسیون کنگو هزینه کرده اما ۴۰ میلیون دلار دیگر نیز نیاز دارد تا کودکان بین ۶ تا ۱۴ سال را نیز در برنامه‌های واکسیناسیون بگنجانند و در عین حال سایر پاسخ های بهداشتی در مورد شیوع این بیماری را نیز تقویت کنند.

سرخک، ویروس بسیار مسری است که از طریق سرفه و عطسه منتشر می‌شود و می‌تواند تا دو ساعت پس از انتشار در هوا زنده بماند. طبق اعلام مراکز کنترل و پیشگیری از امراض آمریکا، افرادی با سیستم ایمنی ضعیف در صورت تنفس هوای آلوده به این ویروس یا تماس با فرد مبتلا به سرخک مبتلا می‌شوند.

جمهوری دموکراتیک کنگو علاوه بر شیوع سرخک، درگیر مبارزه با شیوع ابولاست که از اوت سال ۲۰۱۸ میلادی آغاز شده  و دومین و بزرگ‌ترین شیوع مرگبار این بیماری در تاریخ است.

بنا بر گزارش سی‌ان‌ان، بی اعتمادی گسترده به سیستم‌های بهداشتی و درگیری شبه نظامیان در برخی استان‌های کنگو از جمله موانعی است که آژانس‌های بهداشتی برای پایان دادن به شیوع این دو ویروس در این کشور با آن مواجه‌اند.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها