قاسم نام پسران تازه متولد شده ایرانی در هفته گذشته

سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور با اشاره به تولد ۸ هزار و ۶۷۸ نوزاد پسر از جمعه (۱۳ دی ماه) تاکنون گفت: اسامی ۱۵ نفر قاسم، سه نفر محمدقاسم و دو نفر امیرقاسم نام‌گذاری شده است.

قاسم نام پسران تازه متولد شده ایرانی در هفته گذشته

بامداد سیزدهم دی ماه سال جاری بود که بالگرد‌های آمریکایی با حمله به دو خودروی حامل سردار قاسم سلیمانی و همرزمانش در فرودگاه بغداد، رزمندگان جبهه مقاومت را به شهادت رساندند. بلافاصله بعد از این اقدام غیرقانونی آمریکا موجی از ناراحتی چه در فضای مجازی و چه در فضای حقیقی بین ایرانیان به‌وجود آمد و حالا بعد از برگزاری مراسم باشکوه تشییع این شهید والامقام در چندین استان کشور، هموطنان در اقدامی جالب اسامی نوزادان خود که به تازگی متولد شده‌اند را قاسم، محمدقاسم و امیرقاسم نامیدند.

در این خصوص سیف‌الله ابوترابی با تسلیت شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی اظهار کرد: همه دیدند که مردم در مراسم تشییع پیکر سردار قاسم سلیمانی چه حضور بامعنایی داشتند و این موضوع به‌دلیل این بود که حاج قاسم از افراد خدمتگزاری بود که تمام کار‌های خود را برای رضای خدا انجام داد.

سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور تصریح کرد: محبت مردم به سردار حاج قاسم سلیمانی صرف حضور در مراسمات این شهید عزیز ختم نشده است و درحال حاضر والدینی در این ایام صاحب فرزند شدند، اسم فرزندان پسر خود را قاسم، محمدقاسم و امیرقاسم نامیدند.

وی در پاسخ به این سوال که اسامی چه تعداد از افراد پسر تازه متولد شده قاسم نام‌گذاری شده است؟ اظهار کرد: از روز جمعه (۱۳ دی ماه ۹۸) تاکنون ۸ هزار و ۶۷۸ تولد پسر در دفاتر ثبت احوال به ثبت رسیده است و از تعداد مذکور، اسامی ۱۵ نفر قاسم، سه نفر محمدقاسم و دو نفر هم امیرقاسم نام‌گذاری شده است.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها