گرمترین مکان ها در دنیا +تصاویر

اگر از آن دسته افرادی هستید که عاشق گرما یا آب و هوای گرم نیستید، شاید از خواندن این مطلب خوشتان نیاید و حتی حس گرمای نفس‌گیر سرتاسر وجودتان را فرا گیرد. در سر تا سر دنیا، کشورهایی هستند که بالاترین دما و داغ‌ترین آب و هوا را دارند و ما امروز در روزیاتو تصمیم گرفتیم آنها را به عنوان ۱۰ تا داغ‌ترین اقلیم‌های دنیا معرفی کنیم.

گرمترین مکان ها در دنیا +تصاویر

 تابستان داغ و غیرمتظره در نیوانگلند ربطی به این کشورها ندارد و اگر فکر می‌کنید ساحل غربی (West Coast) یا امریکا هم با تابستان داغشان می‌توانند در این فهرست جای گیرند در اشتباه هستید. این کشورها از نظر گرما و دما به طرز باورنکردنی شدیدا داغ هستند.

برخی از این اقلیم‌ها آن قدر داغ هستند که حتی می‌توانند مردم را با خطرات جدی رو به رو کنند. اگر به دلایلی هوس سفر به کشورهای داغ را کرده‌اید، شاید بخواهید یکی از این کشورها را در فهرست گردش‌های خارجی خودتان قرار دهید. در این فهرست، گزینه آخر بالاترین دما را دارد.

۱۰- مکزیک

شاید تعجب نکنید که مکزیک هم در این فهرست جای گرفته است زیرا مناطق وسیعی از بیابان‌های خشک و بی‌آب و علف دارد. البته، همه مکزیک بیابانی نیست بلکه این زمین‌های خشک بیشتر در مناطق دورافتاده‌ای که افراد کمی به آنجا سفر می‌کنند واقع شده‌اند.

۹- سودان

ثبت دمای ۵۰ درجه‌ سانتی‌گرادی هوا در سودان چیزی نیست که باعث حیرت شما شود. این دما بالاترین دمای ثبت‌شده در این کشور است.

۸- سومالی

سومالی گاهی به دمای بالاتر از ۳۷ درجه سانتی‌گراد هم می‌رسد که تا این حدش بدون شک اتفاق افتاده است.

۷- هند

کشور هند یک مرتبه به دمای ۵۰ درجه سانتی‌گرادی رسید که واقعا آب و هوای خیلی آزاردهنده‌ای برای همه مردم هند بود.

۶- عمان

عمان با دمای ۴۹ درجه‌ سانتی‌گرادی رکورد بالاترین دما را در این کشور زد. اصولا در این فهرست هر دمای که بالاتر از ۳۷ درجه سانتی‌گراد باشد دردسرساز و آزاردهنده به شمار می‌رود.

۵- عراق

کشور عراق در گرم‌ترین دما به ۵۵٫۴ درجه سانتی‌گراد رسیده است. این دمایی است که بدون شک هیچ کسی اصلا دلش نمی‌خواهد از خانه بیرون برود و بسوزد.

۴- الجزایر

الجزایر کشور دیگری است که می‌تواند به دمای بالاتر از ۳۷ درجه سانتی‌گراد برسد و این دما برای فصلی که در آن باید سرگرم شد اصلا مناسب نیست.

۳- عربستان سعودی

دمای هوا در کشور عربستان سعودی به نزدیک ۴۹ درجه سانتی‌گراد هم می‌رسد و در سال ۲۰۱۰ دمای هوای ۵۲ درجه سانتی‌گرادی نیز در این کشور به ثبت رسید.

۲- اتیوپی

دالول در اتیوپی یکی از داغ‌ترین نقاط دنیاست که متوسط دمای آن به دمای ۳۴٫۵ درجه سانتی‌گراد می‌رسد اما دما در برخی از زمان‌های روز تا ۳۷ درجه سانتی‌گراد هم بالا می‌رود.

۱- لیبی

لیبی درداغ‌ترین دمایش به حدود ۵۷٫۸ درجه سانتی‌گراد هم رسیده است که این دمای شدیدا داغ برای تحریکات پوستی و آفتاب‌سوختگی کافیست. احتمالا تا الان با خودتان تصور می‌کنید که کار کردن در چنین دمایی چقدر می‌تواند وحشتناک باشد.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها