عاقبت یک جاعل حرفه‌ای اسکناس‌

معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی پایتخت، از دستگیری جاعل حرفه ای اسکناس و کشف یک میلیارد ریال اسکناس جعلی خبر داد و گفت: تا کنون یکی از همدستان وی دستگیر شده است

عاقبت یک جاعل حرفه‌ای اسکناس‌

سرهنگ کارآگاه جهانگیر تقی پور در تشریح این خبر اظهار کرد: بیست و نهم تیر ماه امسال پرونده‌ای از شعبه هفتم بازپرسی دادسرای ناحیه ۳۳ تهران با موضوع جعل اسکناس رایج کشور به پلیس آگاهی ارجاع و برای رسیدگی تخصصی در اختیار کارآگاهان اداره سیزدهم پلیس قرار گرفت.

وی بیان داشت: اطلاعات موجود در پرونده نشان می‌داد شخصی به نام بهروز ۳۸ ساله به صورت باندی و گسترده اسکناس‌های رایج کشور را چاپ، جعل و پخش کرده و متواری است.

این مقام انتظامی عنوان کرد: پس از ارجاع پرونده به این پلیس و دستور قضائی مبنی بر جلب متهم، کارآگاهان این اداره اقدامات پلیسی خود را به صورت گسترده آغاز و آدرس‌هایی از متهم در شهرری شناسایی کردند.

معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی پایتخت گفت: بلافاصله اکیپی از مأموران به محل‌های به دست آمده اعزام و با انجام تحقیقات محلی و میدانی مشخص گردید آدرس‌ها متعلق به اقوام متهم بوده و خودش هیچ‌گونه ترددی به این محل‌ها نداشته است.

این مقام انتظامی افزود: مجدداً تلاش‌ها برای شناسایی مخفیگاه متهم آغاز و این بار کارآگاهان اداره سیزدهم متوجه شدند بهروز در منزل همسر موقت خود در جوادیه تهران تردد دارد. اکیپی از مأموران به مخفیگاه متهم اعزام و موفق شدند متهم و همدستش به نام غلام ۲۵ ساله را در مخفیگاهشان دستگیر کنند.

تقی پور گفت: در بازرسی از مخفیگاه متهم تعداد زیادی اسباب و ادوات جرم جعل مانند دستگاه پرینتر، دستگاه پرس سکه، دستگاه مهرساز، تعداد زیادی لپ تاپ، ژلاتین مهر و حدود یک میلیارد ریال اسکناس جعلی کشف شد.

این مقام پلیسی افزود: بهروز پس از انتقال به پلیس آگاهی به جرم ارتکابی اعتراف و متهم با دستور بازپرس شعبه هفتم بازپرسی دادسرای ناحیه ۳۳ تهران برای انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار اداره سیزدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ است.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها