آثار تحریم ها در خدمات فیزیوتراپی

احمد مؤذن زاده در نشست خبری ششمین سمینار تازه‌های الکتروتراپی که قرار است از ۱۹ تا ۲۰ دی ماه ۹۸ در هتل المپیک تهران برگزار شود، افزود: با توجه به تحریم‌ها و محدودیت‌ها، باعث شد بتوانیم از ظرفیت شرکت‌های داخلی در جهت تأمین نیازهای خدمات فیزیوتراپی و الکتروتراپی استفاده کنیم.

آثار تحریم ها در خدمات فیزیوتراپی

وی با عنوان این مطلب که در حال حاضر بیش از ۹۰ درصد تجهیزات ورزش درمانی در داخل تولید و تأمین می‌شود و در بحث الکتروتراپی، وابستگی ما به تجهیزات وارداتی بین ۶۰ تا ۷۰ درصد است.

مؤذن زاده ادامه داد: شرایط شرکت‌های داخلی و دانش بنیان در زمینه تولید تجهیزات فیزیوتراپی و الکتروتراپی به گونه‌ای است که صادر کننده به اتحادیه اروپا هستیم.

وی با اشاره به اهمیت خدمات الکتروتراپی به بیماران، گفت: الکتروتراپی با استفاده از تجهیزات، نقش ارزنده‌ای در کاهش درد و التهاب، بهبود شکستگی‌ها و ترمیم زخم‌ها دارد.

مؤذن زاده همچنین به افزایش قدرت عملکرد عضلات با استفاده از الکتروتراپی اشاره کرد و افزود: این شاخه فیزیوتراپی وابسته به تجهیزات و تکنولوژی روز دنیا است، به طوری که امروزه لیزرهای پر توان که اثرات درمانی بهتری دارند، جایگزین لیزرهای کم توان شده اند.

رئیس انجمن فیزیوتراپی ایران، در ادامه به مشکلات مراکز فیزیوتراپی در کشور اشاره کرد و گفت: ۳۵۰۰ مرکز فیزیوتراپی در دو بخش دولتی و خصوصی وجود دارد که با مشکلات عدیده ای در تأمین هزینه‌ها مواجه هستند. به طوری که در بخش دولتی، شاهد برون سپاری خدمات فیزیوتراپی هستیم.

وی با اشاره به مطالبات معوق مراکز فیزیوتراپی، افزود: در حال حاضر بیمه تأمین اجتماعی به طور متوسط یک سال در پرداخت مطالبات این مراکز تأخیر دارد.

‌مؤذن زاده با عنوان این مطلب که در شرایط حاضر ۵۰ درصد هزینه‌های فیزیوتراپی را مردم پرداخت می‌کنند، ادامه داد: این در حالی است که این سهم نباید بیشتر از ۳۰ درصد باشد. بنابراین، لازم است که بیمه‌های پایه بیش از پیش تقویت شوند.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها