چرا شما اجازه ندارید در هواپیما، صندلی خود را بخوابانید؟

در هواپیما فضای کافی برای خواباندن صندلی وجود ندارد، اما متأسفانه هنوز هم افرادی هستند که این کار را انجام می دهند.

چرا شما اجازه ندارید در هواپیما، صندلی خود را بخوابانید؟

اخیراً دو شرکت هواپیمایی امکان خم کردن صندلی به جلو یا عقب را در هواپیماهای درجه دو محدود کرده اند. حتی اگر قوانین شرکت هواپیمایی شما را مجبور به این کار نکند، شما همچنان نباید صندلی خود را خم کنید زیرا اصلاً کار درستی نیست. خواباندن صندلی هواپیما یکی از آزاردهنده ترین و ناراحت کننده ترین رفتار افراد در هواپیما است. اگر کمی در فضای اینترنت جستجو کنید و نظرات مردم را در این باره بخوانید، متوجه خواهید شد که حل این مشکل چندان آسان نیست زیرا متأسفانه برخی افراد خواباندن صندلی خود را حق مسلم خودشان می دانند. جالبتر اینکه بسیاری از این افراد حتی در پروازهای پائین تر از درجه دو نیز همین توقع را دارند.

فضای کافی برای خم کردن صندلی شما وجود ندارد

بنابراین اکنون می خواهیم به تحلیل این استدلال بپردازیم. خم کردن صندلی هواپیما غیرقابل قبول است زیرا در واقع فضای کافی برای این کار وجود ندارد. این کار اشتباه و به دور از ادب است. شرکت های هواپیمایی در تلاش هستند تا با صرفه جویی در فضا و جای دادن تعداد بیشتری مسافر در هواپیما، درآمد بیشتری کسب کنند. قبل از تنظیم مقررات جدید هواپیمایی، بسیاری از صندلی های هواپیماهای درجه دو 36 اینچ فضا برای جای گیری پاها داشت اما اکنون این مقدار به 28 اینچ کاهش یافته است.

اگر صندلی هواپیمای خود را خم کنید، احتمالاً به زانوی مسافر دیگری برخورد خواهید کرد. بیشتر افراد ترجیح می دهند حتی دو اینچ هم به عقب بروند تا پاهایشان به فرد مقابلشان برخورد نکند.

شرکت های هواپیمایی باید آنچه را که والدین سال ها تلاش می­کنند در فرزندان خود ایجاد کنند را در یک روز به آن­ها بفهمانند.

همچنین خطوط هوایی باید عباراتی نظیر بنشینید، استراحت کنید و از پروازتان لذت ببرید را به کار نبرند. این عبارات مسافران را تشویق می کند تا صندلی خود را بخوابانند. در برخی خطوط ­هوایی شما نمی توانید کاملاً صندلی خود را خم کنید. در خطوط هوایی دیگر نیز این کار تجاوز به حریم شخصی مسافران دیگر محسوب می­شود که ممکن است منجر به برخورد نامناسبی با شما شود.

یک استدلال دیگر که طرفداران خواباندن صندلی هواپیما بیان می کنند این است که اگر اجازه ی این کار وجود ندارد، پس چه دلیلی دارد که صندلی ها این قابلیت را داشته باشند؟

اما در واقع این استدلال درستی نیست. شما می توانید کارهای زیادی را در هواپیما انجام دهید. به عنوان مثال می توانید داستان زندگی خود را به مسافر کناری خود بگویید. می توانید یک ساندویچ بخورید. شما می توانید بارها و بارها دکمه تماس با مهماندار را فشار دهید. اما همه این کارها نادرست هستند. استفاده نادرست از قابلیت خم کردن صندلی، یک مسئله اخلاقی است. اگر مسافر روبروی شما در تمام طول مسیر صندلی خود را خم کند و مزاحم شما شود، چه عکس العملی نشان خواهید داد؟ قطعاً بسیار برایتان آزاردهنده خواهد بود.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها