چگونه می‌توان سن را در شناسنامه تغییر داد؟

سخنگوی سازمان ثبت احوال و اسناد کشور گفت: اینکه اظهار می‌شود برای ۵ سال ۱۰ میلیون می‌گیریم که سن را تغییر دهیم اصلا وجود ندارد و این چنین موردی امکان پذیر نیست.

چگونه می‌توان سن را در شناسنامه تغییر داد؟

 شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشد که پیامک‌های تبلیغاتی مختلفی دریافت کنید، اما دریافت پیامکی با مضمون وکالت «تغییر سن» در نوع خود شاهکار است. چندی پیش پیامکی تبلیغاتی مبنی بر کاهش سن دریافت کردیم که خبرنگار ما با شماره درج شده در انتهای این پیام تبلیغاتی تماس گرفت تا در کم و کیف چگونگی این نوع تغییرات قرار بگیرد که در این رابطه از انجام تغییر سن با دریافت مبلغ ۱۰ میلیون تومان مطلع شد.

اگر کسی بخواهد سن خود را حدود ۵ سال کاهش دهد، چقدر باید هزینه کند که این فرد اعلام کرد برای ۵ سال باید ۱۰ میلیون پرداخت کند و این یعنی کاهش هر سال سن، ۲ میلیون هزینه دارد. جالب این است که این فرد اعلام می‌کند که اقدامش کاملا قانونی است.

سخت و سقم این موضوع را از سخنگوی سازمان ثبت احوال جویا شدیم که در پاسخ به سوال ما گفت: «این موضوع صحت ندارد».

سیف الله ابوترابی، سخنگوی سازمان ثبت احوال و اسناد کشور  درباره پیامک‌های تبلیغاتی کاهش سن گفت: تغییر سن برابر قانون ممنوع است و برای اصلاح سن کمیسیونی در سازمان ثبت احوال وجود دارد که متشکل از فرماندار، رئیس سازمان ثبت احوال، نماینده دادگستری، نماینده شورای شهر و پزشکی قانونی است که در این کمیسیون و بر اساس مصوبه این کمیسیون اصلاح سن صورت می‌گیرد.

سخنگوی سازمان ثبت احوال در ادامه با بیان اینکه البته شیوه‌ای در محاکم قضایی برای اصلاح سن وجود دارد بیان کرد: از این شیوه برای رفع خواسته برخی استفاده می‌شود که ما هم از آن دفاع می‌کنیم.

ابوترابی در ادامه گفت: اینکه اظهار می‌شود ۵ میلیون و ۱۰ میلیون می‌گیریم که سن را تغییر دهیم اصلا وجود ندارد و این چنین موردی امکان پذیر نیست.

سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور در ادامه در پاسخ به این سوال که آیا کارکنان سازمان ثبت احوال قادر به انجام این اقدام نیستند؟ گفت: در داخل ثبت احوال و توسط کارکنان تغییر سن در شناسنامه امکان پذیر نیست و تاکنون گزارشی هم در این باره نداشته ایم. فرآیند اصلاح سن به صورت الکترونیک است و امکان تغییر سن به این شیوه وجود ندارد و سامانه ها کاملا رصد می‌شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها