کودک های لاغر سالم تر هستند یا کودک های چاق؟

با توجه به نظر متخصص کودکان رشد کودک باید بر اساس جدول رشد باشد و پایین بودن میزان رشد و یا بالا بودن میزان رشد کودک باید مورد بررسی قرار گیرد.

کودک های لاغر سالم تر هستند یا کودک های چاق؟

می‌تواند این مورد به دلیل سوء تغذیه کودک باشد. بعضی از خانواده ها علاقه به داشتن کودک های تپل و چاق دارند و چاق بودن کودک را نشانه سلامتی او می دانند و از اینکه فرزندشان تپل می باشد احساس رضایت دارند در صورتی که این خوشحالی به دلیل ناآگاهی و بی اطلاعی پدر و مادرها از فرآیند رشد فرزندشان می باشد.

خانواده‌ها فرزندانشان را با دیگر فرزندان مورد مقایسه قرار می دهند

خانواده‌ها فرزندان شان را با دیگر فرزندان مورد مقایسه قرار می دهند و از اینکه یک کودک چاق را می‌بینند از لاغر بودن فرزند خود دچار نگرانی می شوند و به همین دلیل به پزشک مراجعه می کنند و تصمیم به بررسی وضعیت رشد فرزندشان می گیرند پس باید در اولین قدم به پدر و مادر ها گفت که به هیچ وجه فرزند خود را با همسالانش مورد مقایسه قرار ندهید .

بر خلاف تصور خانواده‌ها که همیشه فکر می‌کنند افراد خیلی چاق سالم تر از کودکان لاغر می باشند باید بیان کرد که کودکان چاق هم دچار سوء تغذیه می شوند،  زیرا اگر سیستم هضم غذای کودک به درستی کار کند کودک نباید بیش از حد چاق شود و بالعکس اگر سیستم هضم غذای کودک به درستی کار کند کودک نباید دچار لاغری بیش از حد شود پس هم در حالت چاقی و هم در حالت لاغری که خارج از جدول رشد کودک باشد می توان گفت که کودک دچار سوء تغذیه می باشد .

بنابراین در نظر بگیرید بالا بودن یا پایین بودن وزن کودک نیاز به بررسی دارد و این عوامل می‌تواند ناشی از سوء تغذیه کودک باشد.

رشد هر نوزاد چگونه محاسبه می شود؟

طبق نظر متخصصین کودک باید بیان کرد که رشد هر نوزاد متناسب با وزن هنگام تولد او تعیین می شود و کودک باید تا سن شش ماهگی در هر ماه بین ۳۰۰ تا ۷۵۰ گرم اضافه وزن داشته باشد .  و مقداری بیش از این مورد و کمتر از این مورد نیاز به بررسی توسط پزشک دارد.

با توجه به نظر متخصص کودکان رشد کودک باید بر اساس جدول رشد باشد و پایین بودن میزان رشد و یا بالا بودن میزان رشد کودک باید مورد بررسی قرار گیرد.

می‌تواند این مورد به دلیل سوء تغذیه کودک باشد بعضی از خانواده ها علاقه به داشتن کودک های تپل و چاق دارند و چاق بودن کودک را نشانه سلامتی او می دانند و از اینکه فرزندشان تپل می باشد احساس رضایت دارند در صورتی که  این خوشحالی به دلیل ناآگاهی و بی اطلاعی پدر و مادرها از فرآیند رشد فرزندشان می باشد.

محاسبه رشد کودکان 6 ماه تا یک سال

خانواده ها باید در نظر بگیرند که کودکان از ۶ ماهگی تا یک سالگی در هر ماه ۶۰۰ الی ۳۵۰ گرم باید اضافه وزن داشته باشند و پس از سن یک سالگی کودک باید هر ساله میزان ۲ کیلوگرم از وزنش افزایش پیدا کند اگر در خلاف این مورد رشد و عدم رشد داشته باشد نیاز به بررسی توسط پزشک مربوطه دارد .

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها