تعطیلی مدارس ذرات معلق را کم نمی‌کند

رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه تعطیلی مدارس باعث کاهش ذرات معلق نمی‌شود، گفت: صنایع آلاینده بیشترین سهم را در تولید ذرات معلق دارند.

تعطیلی مدارس ذرات معلق را کم نمی‌کند

محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران در حاشیه افتتاح ایستگاه متروی مولوی اظهار داشت: شهردار تهران و معاونت حمل‌ونقل و همچنین مدیران مترو پیش از این قول داده بودند که هر ماه یک ایستگاه مترو در پایتخت افتتاح کنند که تقاضای شورای شهر عمل به این وعده بوده است.

وی افزود: سه هفته پیش شهردار تهران قول داد که سه ایستگاه جدید افتتاح می‌کند که امروز افتتاح ایستگاه مولوی بعد از قول شهردار است که البته دو رام قطار هم به چرخه مترو افزوده شد.

هاشمی در مورد جلسه با رئیس قوه قضائیه گفت: موضوع اعاده حقوق شهروندی بود، در مورد حقوق مکتسبه مردم و اتفاقات شهر صحبت شد.

رئیس شورای شهر خاطرنشان کرد: عمده بحث این جلسه موضوعات شهرسازی بود همچنین مسأله تراکم اضافه و ماده ۵ و ۱۰۰ نیز مطرح شد که آقای رئیسی توجه‌شان به موضوع عدم انجام خلاف در حوزه شهرسازی بود.

وی بیان داشت: در این جلسه تا حدودی هم در مورد آلودگی هوا صحبت شد، ولی بحث جدی انجام نگرفت. البته باید توجه داشت که آلودگی هوا در دو بخش منابع آلاینده و ذرات معلق مطرح است که نقش خودرو‌های شخصی در تولید ذرات معلق بسیار کمتر از صنایع آلاینده و پالایشگاه‌ها و کارخانه‌ها است.

هاشمی در مورد تعطیلی مدارس گفت: با تعطیلی مدارس از میزان ذرات معلق کم نمی‌شود، ولی سبب حفظ سلامت دانش‌آموزان شده چرا که کودکان نسبت به آلودگی هوا آسیب‌پذیرتر هستند و صدمه زیادی می‌بینند.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها