کشف یک شیءعجیب در کهکشان راه شیری +عکس

تیمی از اخترشناسان تصویر جدیدی از یک شیء قوس شکل در مرکز کهکشان راه شیری کشف کرده‌اند.

کشف یک شیءعجیب در کهکشان راه شیری +عکس

 بر اساس انتشار یک پژوهش منتشر شده توسط دانشگاه کالیفرنیا، لس آنجلس (UCLA)، تیمی از اخترشناسان تصویر جدیدی از یک شیء قوس شکل در مرکز کهکشان راه شیری منتشر کرده‌اند.

این ویژگی که شبیه یک عصا آب نبات است، یک ساختار مغناطیسی است که حدود ۱۶۰ سال نوری را در بر می‌گیرد؛ یک سال برابر است با ۳۶۵٫۲۵ روز که هر روز معادل ۸۶٫۴۰۰ ثانیه است که با احتساب تعریف سرعت نور به مقدار ۲۹۹،۷۹۲،۴۵۸ متر بر ثانیه، مقدار مسافت سال نوری معادل ۹،۴۶۰،۷۳۰،۴۷۲،۵۸۰،۸۰۰ متر خواهد بود.

به گفته این دانشگاه، تصویر جدید قسمت داخلی کهکشان را نشان می‌دهد که بزرگ‌ترین و متراکم‌ترین مجموعه ابرهای مولکولی غول پیکر را در راه شیری قرار دارد.

مارک موریسژ، عضو تیم تحقیقاتی که این تصویر را تهیه کرده می‌گوید: این ابرهای بزرگ و خنک حاوی گاز و غبار کافی هستند که ده‌ها میلیون ستاره مانند خورشید را تشکیل می‌دهند.

موریس تأکید می‌کند: عصا آب نبات یک ویژگی مغناطیسی است که در آن می توانیم به معنای واقعی کلمه خطوط میدان مغناطیسی را که توسط انتشار رادیو روشن شده است ببینیم.

برای تولید تصویر جدید، ستاره شناسان از یک دستگاه دوربین 2 میلی‌متری ناسا به نام GISMO به همراه یک تلسکوپ رادیویی ۳۰ متری واقع در پیکو وله اسپانیا استفاده کردند.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها