ماجرای قاچاق کالا از فرودگاه امام حقیقت دارد؟

مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) گفت: اینکه گفته می‌شود از طریق فرودگاه امام کالاهایی به صورت غیرقانونی وارد می‌شود صحت ندارد چرا که هم اکنون حدود ۴۵۰ هزار دلار از طریق منطقه آزاد این فرودگاه کالا وارد شده و هنوز از بنادر آنجا تخلیه نشده است.

ماجرای قاچاق کالا از فرودگاه امام حقیقت دارد؟

علی رستمی در نشست خبری امروز در پاسخ به سوالی درباره اینکه برخی از نمایندگان مجلس نسبت به واردات کالای غیر قانونی و قاچاق از طریق منطقه آزاد فرودگاه امام انتقاد کرده‌اند، گفت: بر اساس آمارهای موجود وجود ۴۵۰ هزار دلار کالا از طریق منطقه آزاد فرودگاه امام خمینی وارد شده و هنوز در انبارهای آنجا وجود دارد و اینکه بدون سند و با کلی گویی اظهاراتی را مطرح کنیم به چیزی کمک نکردیم و تنها حاصلی که دارد کند کردن روند پیشرفت فعالیت‌هاست.

وی افزود: هم اکنون فعالیتی که در منطقه آزاد صورت گرفته کاملا قانونی و تحت نظارت دستگاه‌های مختلف متولی بوده است و بارها به صورت علنی اعلام کرده‌ایم که همه تجار با اولویت صادرات و پس از آن واردات می‌توانند از طریق این منطقه آزاد کالاهایشان را وارد یا خارج کنند و این بستر در فرودگاه امام به عنوان یک زیرساخت مناسب می‌تواند کمک‌کننده باشد.

مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره)، گفت: درحال‌حاضر شهر فرودگاهی امام خمینی که فعالیت‌های آن در قالب شهر فرودگاهی از سال ۹۴ آغاز شده و گسترش پیدا کرده است ظرفیتی بالغ بر ۱۲۰ هزار تن برای جابه‌جایی بار و ظرفیت حدود ۹ میلیون نفر تا ۱۵ میلیون نفر برای جابه‌جایی مسافر دارد که البته با تکمیل و بهره‌برداری از پایانه سلام این ظرفیت افزایش پیدا کرده است.

رستمی ادامه داد: با تکمیل و توسعه زیرساخت‌های دیگر در این شهر فرودگاهی می‌توانیم ظرفیت جابه‌جایی بار و مسافر را تا چهار برابر افزایش دهیم که به عنوان مثال می‌توان به راه‌اندازی پروازهای داخلی در فرودگاه امام اشاره کرد که تا کنون حدود چهار شرکت اعلام آمادگی کردند و یکی از شرکت‌ها به صورت کتبی مذاکرات خود را برای راه‌اندازی پروازهای داخلی در میان پروازهای خارجی آغاز کردند.

وی همچنین درباره رعایت حقوق مسافر در فرودگاه امام گفت: هیچ کسی حق ندارد به مسافر بی‌احترامی کند و حقوق مسافر باید در فرودگاه امام رعایت شود. اگر گمرک یا هر دستگاه دیگری با مسافرین برخورد نامناسبی داشتند از مردم می‌خواهیم تا گزارش آن را به ما بدهند تا بتوانیم در راستای احترام گذاشتن به حقوق مسافر مشکل آنها را پیگیری کرده و برطرف کنیم.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها