دستیار صوتی اپل جان یک نفر را نجات داد!

نوجوان 18 ساله ای که با خودرو در یک رودخانه یخ زده سقوط کرده بود و موبایل خود را در آن شرایط گم کرده بود با صدا زدن دستیار صوتی هوشمند توانست خود را نجات دهد.

دستیار صوتی اپل جان یک نفر را نجات داد!

نوجوان 18 ساله‌ای که خودرویش در یک رودخانه یخ زده سقوط کرده و در حال غرق شدن بود، در حالی که نمی‌توانست موبایل خود را پیدا کند تا درخواست کمک کند، با صدا زدن دستیار صوتی هوشمند "سیری"، جان خود را نجات داد.

"گائل سالسدو" نوجوان 18 ساله در حالی که با خودرو به یک رودخانه یخ زده در آمریکا سقوط کرده بود و در حال غرق شدن بود، وقتی موبایل خود را نیافت، با فریاد زدن کلمه "سیری" از این دستیار هوشمند خواست با مرکز امداد تماس بگیرد و جان خود را نجات داد.

"سیری"(Siri) دستیار صوتی هوشمند یا دستیار مجازی گوشی‌های آیفون شرکت اپل است که بعد از اینکه "گائل" از آن درخواست کمک کرد، صدای وی را شنید و با مرکز امداد تماس گرفت.

"گائل" وقتی به رودخانه سقوط کرد، نمی‌دانست تلفن همراهش کجاست، بنابراین به ذهنش رسید تا با فریاد زدن از "سیری" کمک بخواهد.

"گائل" می‌گوید: من به سمت راست برگشتم و همه چیز در نظرم مبهم و تار بود. موبایلم گم شده بود، بنابراین فریاد زدم " سیری با 911 تماس بگیر". در آن زمان بود که "سیری" با اورژانس تماس گرفت و من توانستم موبایلم را پیدا کنم.

وی افزود: دستانم در حال یخ زدن بودند. دیگر نمی‌توانستم پاهایم را حس کنم. خیلی تقلا می‌کردم و آب خیلی قوی بود و من همینطور داشتم غرق می‌شدم تا اینکه بالاخره نجات پیدا کردم.

"گائل می‌گوید: خیلی وحشتناک بود و من فکر می‌کردم دارم می‌میرم، اما خدا را شکر هیچ اتفاق بدی رخ نداد.

آتش نشانان شهر میسون به سرعت به محل حادثه رسیدند و "گائل" را نجات دادند. وی را به دلیل وارد شدن شوک به بیمارستان بردند و دو ساعت بعد از بیمارستان مرخص شد.

این اولین بار طی امسال نیست که یک نوجوان با کمک سیری نجات می‌یابد. چندی پیش یک نوجوان 19 ساله به نام "آلیشان محمود" که در خانه تنها بود و بر اثر غش کردن با صورت به زمین خورده بود، از دستیار صوتی تلفن هوشمند کمک گرفت و نجات یافت.

وی گفت که صورتش پس افتادن روی آشپزخانه پر از خون و خرده شیشه شده بود و چیزی نمی‌دید و از آنجا که در خانه تنها بود، کسی جز دستیار صوتی نمی‌توانست کمکش کند.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها