راه اندازی یک سایت برای درخواست نگهداری سگ

حمیدرضا تحصیلی مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران، راه اندازی سایتی برای درخواست نگهداری سگ خبر داد و گفت: در نخستین مرحله ۸۰ قلاده سگ بی‌صاحب به حامیان حیوانات در تهران تحویل داده شد.

راه اندازی یک سایت برای درخواست نگهداری سگ

مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران از تحویل ٨٠ قلاده سگ بدون صاحب به حامیان حیوانات برای رهاسازی خبر داد.

حمیدرضا تحصیلی در تشریح اقدامات شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران درباره سگهای ولگرد گفت: اعتقاد داریم ساماندهی سگهای بدون صاحب بر اساس آخرین متد روز جهان انجام شود و حتما برای آنها سرپرست پیدا کنیم. بی‌تردید ما به عنوان تنها متولی ساماندهی سگهای بدون صاحب این امکان را نداریم سگ از محله‌ای جمع آوری، قرنطینه، واکسن و تگ گذاری کنیم و در مرحله آخر در محله دیگری رها کنیم.

وی افزود: حتی سگهای تگ گذاری شده هم علیرغم واکسینه شدن و عقیم سازی می‌توانند به صورت دست جمعی به شهروندان حمله کنند، لذا تلاش می کنیم در این روند حامیان را همراه خود کنیم. در حقیقت بزرگترین مشکل ما در تهران نداشتن محلی برای رهاسازی این حیوان است و نیاز به کمک حامیان واقعی داریم تا این حیوانات را از ما تحویل بگیرند و با ایجاد محل نگهداری مناسب، از این حیوان نگه‌داری کنند تا شاهد حضور مجدد آنها در سطح شهر و ایجاد مشکلات برای شهروندان نباشیم.

 

وی ادامه داد: بیش از هشت جلسه، طی دو ماه گذشته با حامیان شهر داشتیم که خروجی آن ایجاد سازمان مردم نهادی شد که با بهره‌گیری از ساز و کارهایی  می‌توان به آنها اعتماد کرد. طی جلساتی که با این سازمان مردم نهاد برگزار شده است، سایتی راه‌اندازی می کنیم که ضمن اطلاع رسانی کامل از شرایط و روند نگهداری سگهای بدون صاحب توسط شهرداری امکان آن را مهیا می شود تا حامیان دارای صلاحیت، سگهای بدون صاحب را پس از طی کردن تمام مراحل عقیم سازی، واکسیناسیون و تگ گذاری، جهت نگه داری، تحویل بگیرند.

وی تاکید کرد: در فاز دوم این طرح، سگها تحویل حامیان می شود که هفته قبل این کار انجام شد و در نخستین مرحله ۸۰ قلاده سگ عقیم شده برای رهاسازی تحویل آنها شد.

 

مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران در تشریح روند این واگذاری نیز گفت: پس از اطلاع رسانی این سازمان مردم نهاد در سایتی که طراحی کرده بودند تعدادی اعلام آمادگی کردند که این سگها را برای باغ و خانههای خود می خواهند و به این ترتیب آنها را از تهران بیرون میبرند.

 

وی افزود: ما به جهت راستی آزمایی و ایجاد اعتماد متقابل از این افراد دعوت کردیم و از محل رها سازی آنها بازدید داشتیم و پس از اطمینان از انتقال این سگها به خارج از تهران، نخستین مرحله کار انجام و ۸۰ قلاده سگ تحویل این سازمان مردم نهاد شد.

 

وی ادامه داد: متاسفانه رفتار حیوانات بی‌صاحب علی رغم تگ گذاری قابل پیش بینی نیست و ممکن است به شهروندان حمله کنند؛ البته بخشی از آن به دلیل عدم آگاهی مردم در برخورد صحیح با حیوانات بی صاحب است که این مهم نیازمند فرهنگ سازی با حامیان حیوانات است.

وی تاکید کرد: قطعا برای سگهای باقی‌مانده نیز با سازمان دامپزشکی و محیط زیست جلساتی برگزار و تصمیم گیری می شود اما در این مرحله حامیانی که اعلام آمادگی می کنند ما برای آنها طبق وظیفه ی خود، به صورت رایگان سگها را جمع آوری و عقیم سازی و تگ گذاری می کنیم و سپس جهت نگه داری در اختیار حامیان قرار خواهیم داد.

 

تحصیلی با تاکید بردقت نظر در واگذاری این حیوانات برای حصول اطمینان گفت: حتما محل ادعا شده برای رهاسازی توسط ما بازدید و صورت جلسه می شود. هم چنین از فرد تعهد گرفته می شود. اگر کسی هم در این میان مرتکب خطا شود و آنگونه که قول داده عمل نکند، قطعا انگشت شمار خواهد بود. بی تردید ناظران ما در همه مراحل این واگذاری حضور دارند. امیدواریم این کمک حامیان ادامه دار باشد و بتوانیم مشکل این حیوانات بی صاحب را به صورت پایدار رفع کنیم.

 

وی در تشریح اقدامات فرهنگی این شرکت در حوزه سگهای بدون صاحب نیز اظهار کرد: تیمی در حال تهیه مستندی پیرامون حضور سگها در اطراف تهران و نحوه ی برخورد صحیح شهروندان با این حیوان و حتی نحوهی غذا دادن به حیوانات بی صاحب هستند. امیدواریم با آماده شدن این مستند بتوانیم آن را با همکاری صدا و سیما و دیگر رسانهها به اطلاع شهروندان برسانیم.

 

وی در ادامه با اشاره به برخی از حامی نمایان حیوانات گفت: متاسفانه برخی با نقاب حمایت از حیوانات با سیاه نمایی و معرفی شهرداری به عنوان عامل کشتار سگها و با جریحهدار کردن احساسات شهروندان سعی در جمع آوری پول به شکل غیرقانونی می کنند.  بدون شک در گذشته اشتباهاتی صورت گرفته؛ اما تلاش مدیریت جدید ضمن احترام به حقوق حیوانات، ایجاد شهری برای همه است. شرکت ساماندهی همه تلاش خود را جهت رفع هر گونه سوء تفاهم و البته مقابله با هرگونه سوء استفاده از احساسات مردم اعلام می کند. درب قرنطینه های ما به روی همه ی شهروندان باز است تا مشاهده کنند هیچ کشتاری صورت نمی گیرد و به صورت انسانی سگها را بیهوش می کنیم و پس از واکسیناسیون و تگ گذاری منتظر حامیان واقعی حیوانات می مانیم تا این حیوانات را جهت نگهداری و تحویل بگیرند.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها