اعترافات تلخ یک نماینده مجلس

​شهاب‌الدین بی‌مقدار، نماینده مردم تبریز در مجلس، با این توضیح که قدرت لابی در کشور بسیار بالاست و تعداد زیادی که برای نمایندگی مجلس ثبت‌نام کرده‌اند دنبال این موقعیت هستند، گفت: چون نتوانسته‌ایم برای امور اجتماعی، حاشیه‌نشینان و کسانی که درآمد پایینی دارند کاری انجام دهیم احساس کردم لیاقت نمایندگی مردم را ندارم، پس برای انتخابات آینده ثبت‌نام نکردم.

اعترافات تلخ یک نماینده مجلس

شهاب‌الدین بی‌مقدار، نماینده مردم تبریز در مجلس با اشاره به اینکه نزدیک به 14 هزار نفر در انتخابات مجلس نامزد شده‌اند گفت: طبق اعلام وزارت کشور، ثبت‌نام نامزدهای انتخاباتی مجلس 2 هزار نفر نسبت به قبل افزایش داشته و این اتفاق ناشی از نقص قانون است.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس ادامه داد: اگر شورای محترم نگهبان از استانی شدن انتخابات ایراد شرعی نمی‌گرفت- هرچند هنوز برای من روشن نشده است که این مصوبه با کدام آیه شریفه و احادیث پیامبر و کجای شرع مغایرت دارد- تا این حد متقاضی نمایندگی مجلس نداشتیم.

بی‌مقدار با تاکید بر اینکه استقبال 14 هزار نامزد انتخاباتی از ثبت‌نام نمایندگی مجلس شوق خدمت نیست اظهار کرد: از آنجا که قدرت لابی در کشور بسیار بالاست، دیگران هم با نیت دستیابی به لابی به میدان آمده‌اند.

او تاکید کرد: ثبت‌نام‌کنندگان برای تامین منافع شخصی در مجلس شرکت می‌کنند و مثلاً در مجلس دهم کِی نمایندگان برای حل مشکلات اساسی مردم صحبت کردند که مثلاً فلان بخش نیاز به اصلاح دارد یا قانون اساسی ایراد دارد و باید اصلاح شود؟ یا حتی گفته شده است فلان مساله وظیفه شورای نگهبان نیست یا هیات نظارت مجمع تشخیص نباید به این مساله ورود کند.

بی‌مقدار در راستای اینکه «درباره سیاست خارجی با نمایندگان مشورت نمی‌شود» توضیح داد: کسانی که قصد دارند به مجلس بیایند به این موارد راضی هستند و می‌خواهند سرشان به امور معمولی گرم باشد و مثلاً گاز و آب روستایشان را بکشند.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مورد نماینگدی مجلس گفت: نمایندگی مجلس با بخش اجرایی فرق دارد. نماینده مجلس باید چارچوب و ریل را اصلاح کند ولی برای ریل‌گذاری در مجلس این مطالبه و همت وجود ندارد و نمایندگان سرگرم امور پیش‌پاافتاده می‌شوند.

بی‌مقدار ریل‌گذاری اصلی کشور را سیاست خارجی دانست و گفت: نماینده مجلس در این امور بازی داده نمی‌شود و سوال اینجاست که آیا به عنوان نماینده مجلس در این ریل‌گذاری نقشی دارم؟

نماینده مردم تبریز در مجلس همچنین در توضیح ثبت‌نام نکردنش در انتخابات مجلس گفت: نمی‌دانم تا کی قرار است سیاست مقاومت را ادامه دهیم؟ ما برای کارهای اجتماعی و حاشیه‌نشینان و کسانی که درآمد پایینی دارند نتوانسته‌ایم کاری انجام دهیم؛ به همین دلیل احساس کردم لیاقت نمایندگی مردم را ندارم، پس برای انتخابات آینده ثبت‌نام نکردم.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها