تهران جزو ۵۰ شهر خلاق دنیا

ستاری گفت: در حال حاضر شهر تهران در بین ۵۰ شهرخلاق دنیا است و همواره باید در پی رشد و پیشرفت باشد.

تهران جزو ۵۰ شهر خلاق دنیا

سورنا ستاری معاون علم و فناوری ریاست جمهوری در مراسم افتتاحیه سومین نمایشگاه شهر هوشمند اظهار کرد: شهرداری تهران حرکت جدی در مسیر حوزه‌های شهر هوشمند ایجاد کرده است، سیستم عامل جدیدی که بر روی سخت‌افزار‌های تهران قرار می‌گیرد و کاربری شهر را تغییر می‌دهد.

او در ادامه گفت: شهر هوشمند یک سیستم عامل در قالب نرم افزار است که این نرم افزار بر اساس زیست بوم بر روی سخت افزاری بر اساس توان نیروی داخل نصب می‌شود.

ستاری در ادامه بیان کرد: این نرم افزار به شهرداری این قدرت را می‌دهد به طور تمام و کمال صاحب شهر شود چرا که شهرداری در حال حاضر صاحب شهر و اتفاقاتی که درون آن اتفاق می‌افتد نیست.

معاون علم و فناوری رئیس جمهور افزود: شهر‌ها در آینده دنیا نقش‌های فوق‌العاده‌ای دارند و یک پلت فرم آموزشی هستند که اگر شهرداری زودتر در این زمینه اقدام کند به راحتی می‌تواند در حوزه شهری موفق عمل کند.

او تصریح کرد: به طور کلی شهر و نواحی نوآوری شهری و کارخانه‌های نوآوری می‌توانند در سطح شهر تحول اساسی ایجاد کنند. شهرداری باید به جای آنکه درآمد را از محل فروش تراکم داشته باشد باید از محل شهر هوشمند بدست بیاورد چرا که درآمد حاصل از این نوع شهر بی‌نهایت است.

ستاری گفت: کسب و کار‌ها در آینده تغییر می‌کنند و کسب و کار‌های سنتی راهی جز خرید استارت‌آپ‌ها ندارند. بخش خصوصی از سرمایه جوانانی که پول در جیب‌هایشان نه بلکه در سرهایشان هست استفاده می‌کند.

معاون علم و فناوری رئیس جمهور یادآوری کرد: جلوی استارت‌آپ‌ها و دانش‌بنیان‌هایی که توسط جوانان صورت گرفته، را نمی‌توان گرفت و باید همواره در حال رشد باشند، همه می‌دانند که سرمایه یک کشور جوانان هستند.

او افزود: در حال حاضر تهران جزو ۵۰ شهر خلاق دنیا است، اما همچنان تلاش برای پیشرفت آن باید برقرار باشد. اگر لازم باشد برای پیشرفت شهر و شهرداری لایحه‌ای در دولت پیگیری کنیم که تقدیم شورای شهر شود آن را پیگیری می‌کنیم و تمام شرایط مالی، دانشگاهی، استارت‌آپ و زیست بوم فناوری را به طور کامل در اختیار شهرداری تهران قرار می‌دهیم.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها