نکات ریزی که هر زن خانه دار باید بداند

خلاقیت و نوآوری فقط به موارد مرتبط با فناوری خلاصه نمی شود. در هر شرایطی انسان می تواند خلاقیت و نوآوری ایجاد کند حتی در خانه‌داری! با کارهایی ساده که به ذهن آدمی خطور نمی کند، می توان گام هایی بزرگ برای لذت بردن از زندگی و مکانی که در آن زندگی می کنید، انجام داد.

نکات ریزی که هر زن خانه دار باید بداند

حالا چند تا از این گام‌ها را با هم بررسی می کنیم:

برای پاک کردن شیشه‌ها مقداری نشاسته ذرت  در صورت امکان آمونیاک به آب اضافه کنید . پنجره‌ها را با محلول آب و صابون هم می توانید بشویید و سپس با یک روزنامه خشک پاک کنید . همچنین می‌توانید شیشه‌ها را با محلولی از آب گرم و سرکه تمیز کنید.

پوست تخم‌مرغ را دور نریزید

پس از مصرف تخم‌مرغ، پوست آن را داخل ظرف دهان باریکی که حاوی آب سرد است بیندازید و در ظرف را ببندید. پس از گذشت یک شبانه‌روز از آن برای آبیاری گلدان‌های آپارتمانی استفاده کنید.

از بین بردن بوی رنگ

برای از بین بردن بوی رنگ هنگام نقاشی داخل ساختمان، مقداری پیاز را درون یک ظرف آب سرد خرد کنید و ظرف را وسط اتاق بگذارید، با این کار بوی رنگ برطرف می‌شود.

درخشیدن تابه های مسی

ظروف مسی، باعث زیبایی آشپزخانه شما می شود. برای تمیز کردن ظروف مسی از سس گوجه فرنگی می توان استفاده کرد.

پیدا کردن اشیا

برای پیدا کردن اشیای ریز و قیمتی،کافی است یک جوراب نایلونی را با کش لاستیکی به سر لوله جارو برقی ببندید و محل مورد نظر را جارو بکشید.

حوله تی

به جای خرید حوله تی(تمیز کننده‌ کف زمین)از دستمال های کهنه‌آشپزخانه استفاده کنید. به این ترتیب در هزینه‌های منزلصرفه جویی خواهید کرد.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها