اقتصاد جهان در ۲۰۲۱ چگونه است؟

بانک سرمایه‌گذاری مورگان استنلی رشد تولید ناخالص داخلی جهان را در ۲۰۲۰، ۳.۲ درصد و در ۲۰۲۱، ۳.۵ درصد پیش‌بینی می‌کند.

اقتصاد جهان در ۲۰۲۱ چگونه است؟

به گزارش بیزینس استاندارد، به گفته تحلیلگران پس از حدود ۲ سال رشد ضعیف، نرخ تولید ناخالص داخلی جهان در ۲۰۲۰ ثابت می‌شود و از آغاز نیمه دوم سال تا ۲۰۲۱ رشد خواهد داشت. ولی برای اینکه این اتفاق بیفتد، آنها انتظار دارند درگیری‌های تجاری آرام شوند و رشد اشتغال و مصرف در امریکا همچنان قوی باقی بماند.

 تحلیلگران بانک سرمایه‌گذاری گلدمن ساچز نتیجه شرایط آسان تر مالی و پایان درگیری تجاری بین امریکا و چین را افزایش رشد اقتصاد جهان می‌دانند. آنها احتمال ورود اقتصاد امریکا به یک دوره رکود را در ۲۰۲۰، بیست درصد تخمین می‌زنند.

 یان هاتزیوس، اقتصاددان ارتش در گلدمن ساچز در آخرین گزارش این بانک نوشت: « گرچه میانگین رشد سالانه تولید ناخالص داخلی جهان افزایش کمی خواهد داشت و از ۳.۱ درصد ۲۰۱۹ به ۳.۴ درصد در ۲۰۲۰ می‌رسد، ولی نشان دهنده یک الگوی تدریجی برای رشد آهسته اقتصاد در امسال و سال آینده میلادی است. اطمینان ما از اینکه اقتصاد جهان به‌تدریج بهبود خواهد یافت در امریکا بیشتر است چون تقاضا در این کشور بیشتر به شرایط مالی واکنش نشان می‌دهد و همچنین در انگلیس انتظار داریم روند کاهش رشد اقتصادی در اثر برگزیت برعکس و سیاست مالی تسهیل شود».

 از طرف دیگر، بانک سرمایه‌گذاری مورگان استنلی رشد تولید ناخالص داخلی جهان را در ۲۰۲۰، ۳.۲ درصد و در ۲۰۲۱، ۳.۵ درصد پیش‌بینی می‌کند. شرکت سرمایه‌گذاری CLSA رشد اقتصاد جهان را در ۲۰۱۹، ۲.۲ تخمین می‌زند که ۲.۹ درصد کمتر از سال گذشته است و انتظار دارد رشد اقتصاد جهان در ۲۰۲۰ به یک درصد برسد و پس از آن در ۲۰۲۱ تا ۲.۲ درصد افزایش یابد.

 اندرو گارتویت، مدیر و استراتژیست بازار جهانی در کردیت سوئیس در آخرین گزارش خود نوشت: « از آغاز سال ۲۰۱۸ شاهد طولانی‌ترین دوره ضعف رشد تولید ناخالص داخلی جهان بوده‌ایم. ولی به نظر می‌رسد هنوز امیدی وجود دارد. شاخص مدیران خرید کمی از پایین‌ترین حد خود بالا آمده است».

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها