فروش 3 میلیاردی مطرب در یک هفته

در هفته گذشته سینماها باز هم فروش چندانی نداشتند و رقم کلی فروش سینماها از هفته پیش پایین تر بود. همانند دو هفته قبل فیلم مطرب همچنان صدرنشین جدول است و این هفته فروش 3 میلیاردی را فروش کل این فیلم اضافه کرد.

فروش 3 میلیاردی مطرب در یک هفته

در هفته اول ماه آذر سینماها باز هم نتوانستند به رونق گذشته بازگردند و فروش چندان دلچسبی را تجربه نکردند.

در هفته گذشته فیلم‌های روی پرده تغییر چندانی نداشتند و به دلیل ناآرامی‌های هفته قبل‌تر از آن حتی با وجود رسیدن بعضی از آنها به پایین‌تر از کف فروش، یک هفته بیشتر روی پرده ماندند تا به خاطر تعطیلی ناخواسته برخی از سینماها در حق هیچ فیلمی اجحاف نشود. از سوی دیگر با توجه به دو تا سه روزی که در هفته پایانی آبان برخی سینماها تعطیل بودند انتظار می‌رفت فروش هفته اول آذر رشد صعودی داشته باشد که این اتفاق رخ نداد و حتی رقم کلی فروش سینماهای کشور در این هفته از هفته قبل آن پایین‌تر هم بود.

«مطرب» همچنان پیشتاز/«چشم و گوش بسته» در رده دوم

در صدر جدول فروش هفته گذشته مانند دو هفته قبل آن، همچنان «مطرب» مصطفی کیایی به هیچ فیلم دیگری اجازه عرض اندام نداده و با توجه به فیلم‌های در صف اکران و البته انصراف «خوب، بد، جلف۲» پیمان قاسمخانی از نوبت اکران، به نظر می‌رسد به این زودی هم قرار نیست صدر جدول را از دست بدهد. ۲۷۱هزار و ۴۲۷نفر تعداد افرادی هستند که هفته گذشته به تماشای هنرنمایی پرویز پرستویی و الناز شاکردوست و دیگر بازیگران «مطرب» روی پرده سینماها نشستند و رقم فروش بیش از ۳میلیارد تومان را به فروش کل این فیلم اضافه کردند.

پس از مطرب همچنان «چشم و گوش بسته» فرزاد موتمن در رده دوم فروش هفتگی سینماها قرار دارد و توانسته ۸۳هزار نفر را به سینما بکشاند و بیش از ۹۰۰میلیون تومان به رقم فروش کل این فیلم اضافه کند.

«منطقه پرواز ممنوع» و «هزارتو» سومین و چهارمین فیلم جدول فروش هفتگی سینمای ایران بودند.

استقبال از «خانه پدری» ادامه دارد

کیانوش عیاری حالا و پس از دو هفته اکران فیلم پرجنجالش، این روزها می‌تواند نفس راحتی بکشد. او که تجربه سه بار توقیف فیلمش را دارد حالا از ۲۴آبان بی‌دردسر فیلمش را روی پرده سینماها می‌بیند و حتی تعداد محدود سالن‌ها و رده‌بندی سنی مثبت ۱۵ هم نتوانسته استقبال از آن را کم کند. «خانه پدری» در هفته گذشته بیش از ۲۵۸میلیون تومان فروش و بیش از ۱۹هزارمخاطب داشت. این فیلم از ابتدای اکران تا پنجشنبه شب رقم فروش بیش از یک میلیارد و ۳۰۰میلیون تومان را در گیشه سینماهای کشور کسب کرده است.

کارهای کودک و نوجوان، پرتعداد اما کم‌فروش

شاید این اتفاق که به یک‌باره ۴فیلم کودک و نوجوان به طور همزمان روی پرده سینماهای کشور باشد، اگر نگوییم بی‌سابقه، قطعا کم‌سابقه است اما در هفته اول آذرماه و با اضافه شدن انیمیشن «آخرین داستان» به چرخه اکران این اتفاق رخ داده است. حالا «منطقه پرواز ممنوع»، «تورنادو»، «بنیامین» و «آخرین داستان» فیلم‌ها و انیمیشن‌هایی هستند که برای مخاطب کودک و نوجوان ساخته شده‌اند و به طور همزمان روی پرده سینماهای کشور به نمایش درآمده‌اند. هرچند از تعداد کم سالن‌های این فیلم‌ها نباید بگذریم و گلایه‌های اشکان رهگذر کارگردان انیمیشن «آخرین داستان» از شرایط اکران فیلمش را باید در نظر بگیریم اما این فیلم‌ها در هفته گذشته هر چه پرتعداد بودند، همانقدر کم‌فروش بودند.

«منطقه پرواز ممنوع» با بازی هادی حجازی‌فر تنها فیلم پرفروش این ژانر بود که این هفته توانست بیش از ۴۰۷میلیون تومان در گیشه سینماها بفروشد و همین امر این فیلم را به یکی از موفق‌های این ژانر تبدیل کرده است. فیلمی که حالا در رده سوم جدول فروش هفتگی سینماها قرار گرفته است.

انیمیشن «بنیامین» با بیش از ۱۸۱میلیون تومان دومین فیلم پرفروش کودک و نوجوان و «تورنادو»ی سیدجواد هاشمی با ۹۴میلیون تومان سومین فیلم این گروه است.

«آخرین داستان» با داستانی از شاهنامه حاصل نزدیک به یک دهه تلاش یک گروه انیمیشن‌ساز است که از چهارشنبه همین هفته اکران شده و برای دوبله‌اش از ستارگان سینما مثل لیلا حاتمی، حامد بهداد، باران کوثری، پرویز پرستویی و ... بهره برده است. باید دید این فیلم که به گفته کارگردانش در شروع اکرانش مشکلاتی بر سر راهش به وجود آمد می‌تواند مخاطب خود را به سینماها بکشاند یا خیر. «آخرین داستان» جوایز داخلی و خارجی بسیاری کسب کرده و  در بخش بهترین انیمیشن در اسکار هم پذیرفته شده است.

سقوط رقم فروش، صعود تعداد مخاطب

مقایسه نمودار فروش سینمای ایران در هفته گذشته و هفته قبل‌تر از آن نشان می‌دهد هر چند در رقم کل فروش سینمای ایران با کاهش روبه‌رو شده است اما تعداد کل مخاطب آن افزایش داشته است. هفته پیش یعنی هفته اول آذر ۵/۵میلیارد رقم فروش سینمای ایران با ۵۲۵هزار نفر مخاطب بود. این در حالی‌است که در هفته پایان آبان ۶/۲میلیارد رقم فروش با بیش از ۵۰۷هزار نفر مخاطب بوده است.

 
آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها