کدام خودروها کارت سوخت دریافت نمی‌کنند؟

رئیس پلیس راهور ناجا اعلام کرد که خودروها و موتورسیکلت‌های فرسوده کارت سوخت دریافت نمی‌کنند.

کدام خودروها کارت سوخت دریافت نمی‌کنند؟

سردار سید کمال هادیانفر درباره تعداد خودروها و موتورسیکلت‌های فرسوده در کشور اظهارکرد: درحال‌حاضر در کشور ما ۲۳ میلیون و ۵۰۰هزار خودرو وجود دارد که ۵۳۶ هزار دستگاه آن در سن فرسودگی است، یعنی بالای ۲۵ سال عمر دارد و بر اساس مصوبه ستاد سوخت کشور برایشان کارت سوخت صادر نمی‌شود.

وی ادامه داد: از ۱۱میلیون و ۵۰۰ هزار دستگاه موتورسیکلت نیز ۷میلیون و ۲۰۰هزار دستگاه بالای ۱۰ سال و ۱۵ سال سن دارند که البته برخی از آنها در پارکینگ‌ها و... مانده است، اما برای این موتورسیکلت‌ها نیز کارت سوختی صادر نخواهد شد.

رئیس پلیس راهور ناجا در مورد آلودگی هوا در کلانشهرها نیز گفت: مسئله آلودگی هوا چند بخش دارد، یکی شرایط جوی و عدم وزش باد و بارش باران و... که خیلی دست انسان نیست. یک بخش هم مربوط به خودروهای فرسوده است که امیدوارم با استفاده از قانون و مقررات موجود بتوان تا حدی زیادی نیز آن را حل کرده و این مسئله را نیز حل کرد.

هادیانفر در مورد خودروهای بدون معاینه فنی اظهار کرد: تمام دوربین‌های ما در سراسر کشور به ویژه در شهرها به ازای هرباری که یک خودرو در روز از جلوی دوربین‌ها عبور کند، براساس ماده ۸ هوای پاک ۵۰ هزار تومان جریمه اعمال خواهد کرد و به همین دلیل نیز لازم است که رانندگان خودروهای فاقد معاینه فنی حتما نسبت به دریافت معاینه فنی اقدام کنند.

وی ادامه داد: متاسفانه بخشی از ناوگان حمل‌ونقل عمومی مانند اتوبوس‌ها و نیز کامیون‌ها و.. هم در سن فرسودگی هستند که باید نسبت به نوسازی آن اقدام شود.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا با بیان اینکه ماموران پلیس به صورت دستی و سیستمی در معابر و... نیز اقدام به کنترل و برخورد با خودروهای آلاینده می‌کنند، گفت: امیدواریم با افزایش نرخ سوخت، کاهش تردد خودروها و به تبع آن کاهش آلودگی هوا را هم داشته باشیم، البته آمارهای ما از روزهای نخست سهمیه بندی نشان می‌دهد که کاهش ترددی صورت نگرفته است.

هادیانفر افزود: در مورد آلودگی هوا دیگر دستگاه‌ها نیز مسئولیت‌هایی دارند که برخی دراز مدت و برخی کوتاه مدت است که امیدوارم انجام شود تا در مجموع بتوانیم سبب کاهش آلودگی هوا شویم.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها