امن‌ترین و ناامن‌ترین کشورهای جهان

امن‌ترین و ناامن‌ترین کشورهای جهان برای سفر در سال ۲۰۲۰ معرفی شدند. در این رتبه‌بندی، ایران، کشوری با ریسک پایین و کشورهای اروپای شمالی امن‌ترین کشورهای جهان هستند.

امن‌ترین و ناامن‌ترین کشورهای جهان

گزارش جدیدی که توسط کارشناسان امنیت موسسه‌ی اینترنشنان اس‌اواس (International SOS) منتشر شده است، کشورهای اروپای شمالی شامل سوئد، فنلاند، دانمارک، نروژ و ایسلند را امن‌ترین کشورهای جهان برای سفر در سال ۲۰۲۰ معرفی کردند. یازدهمین نقشه‌ی سالانه‌ی ریسک سفر این سازمان، نقشه‌ای تعاملی برای معرفی امن‌ترین و ناامن‌ترین مقاصد سفر در سال ۲۰۲۰ و نیز، مهم‌ترین مسائل پیش‌روی مسافران است.

برای تدوین نقشه ریسک سفر سال ۲۰۲۰، مناطق جغرافیایی و کشورهای مختلف جهان پس از ارزشیابی ریسک‌ها در مقوله‌های مختلف در پنج دسته‌ی ریسک ناچیز، ریسک پایین، ریسک متوسط، ریسک بالا و ریسک بسیار بالا جای گرفتند. این ارزشیابی‌ها، کشورهای سوئد، فنلاند، دانمارک، نروژ و ایسلند در اروپای شمالی را به‌همراه سه کشور سوئیس، گرینلند و اسلوونی در گروه کشورهای دارای «ریسک ناچیز» گنجانده است.

 

کشورهای ایالات متحده‌ی آمریکا، استرالیا، نیوزیلند، کانادا و بیشتر کشورهای اروپایی نیز هم‌رده با کشورهای آرژانتین، ژاپن، چین و البته، ایران هستند و ریسک سفر به آن‌ها «کم» ارزشیابی شده است.

 

معیارهای اینترنشنال اس‌اواس برای تدوین نقشه‌ی بالا، مبتنی‌ بر «تهدیدهای فعلی پیش‌روی مسافران در نتیجه‌ی آشوب‌های سیاسی، ناآرامی‌های اجتماعی و نیز جرایم خرد و خشن» بوده است. عوامل تاثیرگذار دیگر شامل زیرساخت‌های حمل و نقل، روابط صنعتی، کارایی خدمات امنیتی و اورژانس و احتمال وقوع بلایای طبیعی است.

کشورهایی که در دسته‌ی «ریسک متوسط» قرار گرفته‌اند عبارت هستند از روسیه، هند، آفریقای جنوبی، کاستاریکا، عربستان سعودی، ترکیه، موزامبیک، برزیل و اندونزی.

 

گزارش فوق، کشورهای لیبی، سوریه، عراق، یمن و افغانستان را دارای «ریسک بسیار بالا» شناسایی کرده است. ریسک بالای سفر به این کشورها ناشی‌از درگیری‌های جاری در آن‌ها است. مکزیک نیز از رتبه‌ای ترکیبی در جدول فوق برخوردار است؛ ایالت‌های چیهواهوا و تامائولیپاس از ریسک بالایی برای سفر برخوردار هستند؛ اما سایر بخش‌های کشور از این لحاظ در دسته‌ی «متوسط» گنجانده می‌شوند. کشورهای هند، مصر و ماداگاسکار نیز از وضعیت مشابهی برخوردار هستند.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها