گیاهی که باعث رفع سوزش سر دل می‌شود

بیدمشک، گیاهی است که باعث کاهش گُرگرفتگی در زنان میانسال می‌شود و همچنین خواص بسیار دیگری دارد.

گیاهی که باعث رفع سوزش سر دل می‌شود

 بیدمشک، درختچه‌ای برگدار است که بیشتر در مناطق اروپا، آسیای غربی و آسیای مرکزی به ثمر می‌رسد. این گیاه نمی‌تواند مناطق سایه را کامل تحمل کند و اغلب در زمین‌های باز، جنگل‌های خلوت، در امتداد سواحل، رودخانه‌ها، دریاچه‌ها و جاده‌ها رشد می‌کند. عرق گیاه بیدمشک خواص دارویی فراوانی دارد که در ادامه با برخی از آنها آشنا می‌شویم.

جریان خون در کبد

پوست گیاه بیدمشک سرشار از فلانوئیدها، سیناروزئید، کوروتوسین و لووتولتین است که سبب جذب جریان خون در کبد و باعث بهبود عملکرد کبد می‌شود.

ضد درد و تب

طبیبان گذشته ایرانی و چینی از این گیاه به عنوان ضدتب و ضددرد در طب سنتی خود استفاده می‌کردند. علاوه بر این، پزشکان و فیلسوفان یونان از پوست این گیاه برای رفع سردرد و دندان درد استفاده می‌کردند.

دفع خونریزی

از پوست گیاه بیدمشک برای متوقف کردن خونریزی، بهبود اسهال، رفع التهاب استفاده می‌شود.

درمان زگیل

این گیاه زمانی که با سرکه مخلوط می‌شود باعث بهبود زگیل‌های پوستی می‌شود و همچنین برای رفع درد‌های جزئی پوستی نیز موثر است.

تقویت کننده قلب و سلامتی آن

عرق گیاه بیدمشک به دلیل موادی که در خود دارد باعث تقویت قلب می‌شود و در حفظ سلامت قلب نیز تأثیرگذار است.

درمان بیماری‌های عصبی و افسردگی

عرق بیدمشک تقویت کننده دستگا‌ه‌های عصبی است، جوشانده برگ بیدمشک را با عسل مخلوط و روزی ۲ تا ۳ بار مصرف کنید؛ این محلول آرام کننده اعصاب است و همچین باعث بهبود بیماری‌های افسردگی نیز می‌شود.

بهبود اختلالات گوارشی و اشتهاآور

جوشانده گیاه بیدمشک یا عرق این گیاه موجب افزایش اشتها می‌شود و اختلالات گوارشی را بهبود می‌بخشد، همچنین این گیاه باعث از بین رفتن انگل‌ها، کرم‌ها و ویروس‌های داخل معده می‌شود.

درمان گلودرد

پوست بیدمشک سرشار از تانین‌هاست و می‌توان از عصاره این گیاه برای درمان گلودرد و سرفه استفاده کرد. چای ساخته شده از بیدمشک در بهبود سوزش سر دل، عارضه‌های معده، مسمومیت‌های غذایی تأثیر بسزایی دارد.

بیدمشک همچنین می‌تواند عرق‌های شبانه و گُرگرفتگی مرتبط با یائسگی را نیز کاهش دهد.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها