بلای وحشتناکی که استفاده از لاک ناخن بر سر کودکان می‌آورد

در این مطلب عوارض خطرناک استفاده از لاک ناخن برای کودکان و مادران باردار را خواهیم گفت.

بلای وحشتناکی که استفاده از لاک ناخن بر سر کودکان می‌آورد

کودکان علاقه زیادی به استفاده از لاک ناخن دارند، اما استفاده از این ماده آرایشی به دلیل وجود مواد شیمیایی در آن عوارض جانبی خطرناکی برای کودکان دارد که در ادامه این متن با برخی از عوارض آن آشنا می‌شویم.

تحقیقات و آزمایش‌ها نشان می‌دهد چند ساعت پس از استفاده از لاک‌ها ماده‌ای سمی به نام تری‌فنیل فسفات در ناخن‌ها دیده می‌شود، تری‌فنیل فسفات موجود در لاک‌ها موجب آسیب رسانی به سیستم‌های عصبی و سیستم هورمونی کودکان شده و باعث ناباروری آن‌ها می‌شود. همچنین این ماده شیمیایی آلرژی‌زا است و موجب تحریک پوست‌ها و چشم می‌شود.

فرمالدئید

لاک‌ها سرشار از ماده‌ای به نام فرمالدئید است که سرطان‌زا است و باعث ایجاد آسم، تنگی نفس و مشکلات ریوی در کودکان می‌شود.

تولوئن 

تولوئن در لاک‌ها موجب بروز اختلالاتی در رشد کودکان و تحریک پوستشان می‌شود، کودکانی که ناخن‌های خود را می‌جوند به دلیل ورود این ماده شیمیایی به بدنشان احساس خستگی، سرگیجه، ضعف و رفتار‌های نامتعادل می‌کنند.

فتالیت

فتالیت‌ها یکی دیگر از مواد شیمیایی موجود در لاک‌ها هستند، این ماده شیمیایی برای براق کردن لاک مورد استفاده قرار می‌گیرد، فتالیت موجود در لاک‌ها موجب کاهش ضریب هوشی کودکان می‌شود. همچنین وجود این ماده شیمیایی در لاک‌ها بر ترشح هورمون تیروئیدی مادران بارداری که به طور همیشگی از لاک‌ها استفاده می‌کنند اثر گذاشته و باعث اختلال رشد مغزی جنین آن‌ها می‌شود.

عوارض لاک پاک کن‌ها

لاک پاک کن‌ها همانند لاک‌ها مضراتی برای ناخن کودکان دارند که در ادامه این مطلب با برخی از مضرات آن آشنا می‌شویم. استفاده از استون و لاک پاک کن‌ها به مدت طولانی بر روی ناخن‌ کودکان باعث ایجاد بیماری‌های کبدی، قلبی و تنفسی می‌شود این ماده آرایشی- بهداشتی به دلیل وجود مواد شیمیایی در خود باعث تندخویی و علائم عصبی در کودکان می‌شود. استفاده از پد‌های لاک پاک کن و استون برای مادران باردار مضراتی مانند: مشکلات ریوی، تنفسی به همراه دارد. همچنین این مواد برای مادر و جنین سرطان زا است. این عوارض و مضرات در لاک پاک کن‌ها، استون‌ها و لاک‌های انقضاء شده که مورد استفاده قرار خواهیم داد ۱۰ برابر است.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها