هواپیمایی ماهان رکورددار تاخیر در پرواز

سازمان هواپیمایی کشوری در گزارشی اعلام کرد هواپیمایی ماهان، کاسپین و آسمان رکورددار تاخیر هستند و بیشتر ین سهم پرواز مربوط به هواپیمایی هما است.

هواپیمایی ماهان رکورددار تاخیر در پرواز

سازمان هواپیمایی کشوری در گزارشی عملکرد خطوط هوائی کشور در پروازهای داخلی شهریورماه را منتشر کرد که بر اساس آن هواپیمایی ماهان، کاسپین و آسمان به ترتیب با سهم‌های ۱۵، ۱۳ و ۱۱ درصد رکوددار تاخیر هستند.

بیش از ۶ هزار پرواز در شهریورماه امسال از فرودگاه مهرآباد تهران انجام شده است که بیشترین سهم از انجام پروازهای داخلی به هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران «هما»  با تعداد ۶۷۷ پرواز می‌رسد.

در گزارش منتشر شده، ایران ایر توانسته بالاترین سهم از پروازهای به موقع را با انجام ۵۲۱ پرواز به موقع به خود اختصاص دهدکه ۱۴ درصد از سهم کل پروازهای بدون تاخیر در فرودگاه مهرآباد می‌شود.

با این حال  ۱۰ درصد پروازهای متعلق به این شرکت هواپیمایی در شهریورماه با تاخیر انجام شده است.

هواپیمایی ماهان نیز با سهم ۱۵ درصدی رکوددار تاخیرهای پروازی در این ماه است و بعد از هواپیمایی ماهان شرکت‌های هواپیمایی کاسپین و آسمان به ترتیب با سهم‌های ۱۳ و ۱۱ درصد رکودارد تاخیر هستند.

از ۶۰۰ پرواز هواپیمایی ماهان تنها ۳۸۰ پرواز به موقع و راس ساعت انجام شده است.

مبنای تاخیرهای پروازی در این گزارش، شامل دیرکردهایی از تمام منشاهای تاخیر، از جمله تغییرات جوی، عملیاتی، فنی، تسهیلاتی و ... است.

هواپیمایی زاگرس، ماهان و آسمان بعد از هواپیمایی ایران ایر، با انجام ۶۰۲، ۶۰۰ و ۵۹۴ پرواز بیشترین سهم از انجام پروازها در فرودگاه مهرآباد را در شهریورماه به خود اختصاص داده‌اند.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها