دفاع مرغداران از گران شدن تخم‌مرغ!

مدیرعامل اتحادیه مرکزی مرغداران با اشاره به نرخ تخم‌مرغ در بازار کیلویی ۱۰ هزار تومان گفت: این نرخ واقعی است و از ضرر و زیان تولیدکنندگان جلوگیری می‌کند، هر چند زیان ماه‌های گذشته را که عرضه زیر نرخ مصوب بود، جبران نمی‌کند.

دفاع مرغداران از گران شدن تخم‌مرغ!

مدیرعامل اتحادیه مرکزی مرغداران گفت: از ابتدای سال تا کنون ۱۹ هزار تن تخم‌مرغ صادر شده و درحال‌حاضر میزان صادرات تخم‌مرغ به حدود روزانه صد تن رسیده است.

رضا ترکاشوند با اشاره به افزایش حدود سه هزار تومانی نرخ هر شانه تخم‌مرغ نیز افزود: این میزان افزایش، نرخ تخم‌مرغ را پس از حدود هشت ماه به میزان مصوب رسانده است.

وی تصریح کرد: با توجه به تولید مازاد تخم‌مرغ در هشت ماه گذشته نرخ آن به میزان کمتر از نرخ مصوب که حدود ۷۷۴۰ تومان در مرغداری است رسید که همین امر باعث ضرر و زیان تولیدکنندگان شده بود.

ترکاشوند گفت: با افزایش نرخ تخم‌مرغ درحال‌حاضر نرخ این محصول درب مرغداری به حدود نرخ مصوب رسیده است و این محصول در بازار هم با اضافه شدن هزینه‌های جانبی، مانند حمل‌ونقل و سود شبکه توزیع عمده فروشی و خرده فروشی که ۲۳ درصد به نرخ مصوب می‌افزاید با نرخ کیلویی ده هزار تومان یا شانه‌ای حدود ۱۸ تا ۲۰ هزار تومان عرضه می‌شود.

وی تاکید کرد: این نرخ واقعی است و از ضرر و زیان تولیدکنندگان جلوگیری می‌کند، هر چند زیان ماه‌های گذشته را که عرضه زیر نرخ مصوب بود، جبران نمی‌کند.

ترکاشوند با اشاره به افزایش تقاضا برای صادرات تخم‌مرغ تصریح کرد: پس از لغو ممنوعیت صادرات تخم‌مرغ رایزنی‌های بسیاری برای بازیابی بازار‌های از دست رفته صادراتی صورت گرفت و در سه هفته اخیر نیز تقاضا برای صادرات این محصول نیز افزایش یافته است.

مدیرعامل اتحادیه مرکزی مرغداران افزود: البته تنها میزان مازاد مصرف داخلی تخم‌مرغ صادر می‌شود و با توجه به تعهداتی که به بازار‌های داخلی داریم میزان صادرات مدیریت شد تا بازار داخلی با مشکل مواجه نشود.

ترکاشوند گفت: میزان تولید این محصول حدود ۲۵۰۰ تن در روز است.

وی افزود: برنامه‌ریزی تولید تخم‌مرغ به صورتی است که ده درصد بیشتر از میزان مصرف داخلی است و همین میزان مازاد مصرف هم برای صادرات مورد استفاده قرار می‌گیرد.

ترکاشوند تاکید کرد: درحال‌حاضر هم تعادل ایجاد شده است و هم نیاز داخلی برآورده می‌شود و هم صادرات صورت می‌گیرد و نرخ تخم‌مرغ نیز با توجه به تثبیت بازار دیگر افزایش نمی‌یابد.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها