آماده‌باش سامانه‌های موشکی در خوزستان و بوشهر

بعد از حمله به آرامکو

ما بارها اخطار داده‌ایم که شبکه یکپارچه پدافند هوایی کشور با آمادگی کامل، قاطعانه با هرگونه تجاوز به حریم هوایی کشور پاسخ خواهد داد.

آماده‌باش سامانه‌های موشکی در خوزستان و بوشهر

فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش گفت: بامداد دیروز یک فروند پهپاد متجاوز توسط سامانه‌های بومی نیروی پدافند هوایی ارتش مستقر در منطقه عمومی ماهشهر تحت هدایت شبکه یکپارچه قرارگاه پدافند هوایی کشور منهدم شد. 

فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش با بیان این مطلب، تصریح کرد: این اقدام قاطع و شلیک موشک در واکنش به تجاوز یک فروند پهپاد متجاوز خارجی به حریم هوایی کشورمان بوده است و پهپاد متجاوز قبل از رسیدن به اماکن حساس با هوشیاری کامل شبکه یکپارچه پدافند هوایی کشور منهدم شد.

امیر سرتیپ صباحی‌فرد تاکید کرد: ما بارها اخطار داده‌ایم که شبکه یکپارچه پدافند هوایی کشور با آمادگی کامل، قاطعانه با هرگونه تجاوز به حریم هوایی کشور پاسخ خواهد داد.

روز جمعه یک فروند پهپاد خارجی که وارد فضای منطقه ماهشهر شده بود، با شلیک سامانه موشکی مرصاد از یگان پدافند هوایی ارتش مورد اصابت قرار گفت.
هیچکدام از منابع رسمی درخصوص ملیت و مبدا این پهپاد موضع گیری نکردند و برخی اخبار غیررسمی منتشر شده در رسانه‌های خارجی مبنی بر اسرائیلی بودن این پهپاد نیز قابل استناد نیست
در منطقه درگیری، دو بندر مهم ماهشهر و بندر امام خمینی(ره) تحت پوشش سامانه مرصاد و البته سامانه های مختلف دیگر هستند./خبرفوری

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها