کنترل خودرو از طریق گوشی هوشمند

بسیاری از افراد هوآوی را با گوشی‌های هوشمند و تجهیزات مخابراتی این شرکت می‌شناسند؛ این در حالی است که هوآوی در عرصه‌های دیگر فناوری نیز فعالیت قابل توجهی دارد. فناوری کنترل هوشمند خودرو یکی از این زمینه‌هاست که هوآوی با پلتفرم HiCar وارد آن شده است.

کنترل خودرو از طریق گوشی هوشمند

هوآوی به تازگی قابلیت Huawei HiCar را در قالب رابط کاربری EMUI ۱۰ معرفی کرده که به سادگی امکان کنترل کردن خودرو را با گوشی هوشمند فراهم می‌کند.

Huawei HiCar چند قابلیت را در اختیار کاربر می‌گذارد؛ امکان کنترل عملکردهای خودرو از طریق گوشی یکی از آنها است که شامل مواردی چون تهویه مطبوع، وضعیت پنجره‌ها، برف پاک‌کن و چراغ‌های خودرو می‌شود.

علاوه بر این کاربر می‌تواند از طریق Huawei HiCar اقدام به گرفتن عکس یا ضبط ویدئو با دوربین‌های خودرو کند که می‌تواند در مواردی بسیار کاربردی باشد. حتی می‌توان تصاویر و ویدئوهای گرفته شده با دوربین‌های خودرو را به اشتراک گذاشت. یکی دیگر از قابلیت‌های این فناوری آن است که از گوشی هوآوی می‌توان به عنوان ریموت خودرو استفاده کرد و عملیات قفل کردن و قفل‌گشایی خودرو و فعال کردن سیستم دزدگیر را با گوشی هوشمند انجام داد.

هنگامی که گوشی هوشمند و خودروی کاربر به یکدیگر متصل شوند، بر روی نمایشگر خودرو کارت‌های ویژه‌ای چون یادآوری رویدادها، حرکت به سمت مقصد انتخابی، پخش موسیقی، پاسخ به تماس‌ها و دسترسی به دستیار صوتی نمایش داده می‌شود. در واقع این کارت‌ها امکان انجام سریع و آسان کارها را میسر می‌کنند.

باید توجه کرد که HiCar یک پلتفرم است و نمی‌توان به عنوان یک اپلیکیشن قابل دانلود به آن نگاه کرد. از آن‌جایی که پشتیبانی از کنترل خودروها مستلزم دسترسی داشتن به API سازندگان خودرو است، استفاده از این فناوری به همکاری نزدیک با تولیدکننده خودرو نیاز دارد. هوآوی فناوری HiCar را به سازندگان مختلف خودرو می‌فروشد تا آن را به سیستم‌های فعلی محصولات خود اضافه کنند.

قابلیت HiCar ابتدا برای گوشی‌های پرچم‌دار سری Huawei Mate ۳۰ ارائه می‌شود. بنا بر اعلام هوآوی، از آن‌جایی که این تکنولوژی، یک قابلیت پیشرفته محسوب می‌شود، در حال حاضر تنها گوشی‌های ‌رده بالا و پرچم‌دار این قابلیت را دریافت می‌کنند.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها