گران‌ترین خانه‌های جهان کدام‌اند؟

خانه‌های بزرگی در سراسر جهان وجود دارند که قیمت آنها سر به فلک می‌کشد. کاخ باکینگهام در لندن، آنتیلیا در بمبئی، ویلا لئوپولدا درفرانسه، ویلا لس‌سدرس در بلژیک و فور فرفیلد پاند در نیویورک گران‌ترین خانه‌های جهان محسوب می‌شوند.

گران‌ترین خانه‌های جهان کدام‌اند؟

گران‌ترین خانه‌های جهان در کشورهایی چون انگلیس، بلژیک، آمریکا، هند و چند کشور دیگر قرار دارد. این خانه‌ها متعلق به میلیاردرهایی است که به سبک شاهان زندگی می‌کنند.

1- کاخ باکینگهام

1.55 میلیارد دلار

کاخ باکینگهام خانه‌ای در لندن و اقامتگاه خاندان سلطنتی انگلیس است. این خانه در وست‌مینستر قرار دارد و اغلب مرکز رویدادهای مهم و سلطنتی است. کاخ باکینگهام حدود 77 هزار متر مربع وسعت  و 775 اتاق دارد که 188 اتاق از این تعداد اتاق، متعلق به کارکنان ، 92 اتاق کار، 78 سرویس بهداشتی، 52 اتاق اصلی و 19 اتاق آن اتاق خصوصی است. علاوه بر همه این اتاق‌ها، این خانه دفتر پست، تئاتر، استخر، اتاق عمل و کارگاه طلاسازی نیز دارد.

حقایق جالبی درباره این خانه:

ملکه ویکتوریا اولین فرد از خاندان سلطنتی بود که در کاخ باکینگهام زندگی کرد.

این خانه پر از آثار هنری است.

یکی از طرفداران خاندان سلطنتی سه بار تلاش کرد وارد این خانه شود.

در حال حاضر صدها نفر در این خانه زندگی می‌کنند.

2- آنتیلیا (Antilia)

1.2 میلیارد دلار

بمبئی

آنتیلیا یکی از گران‌ترین خانه‌هایی است که چند شخص در آن زندگی می‌کنند. این خانه در جنوب بمبئی در هند قرار دارد و متعلق به موکش آمبانی، رئیس و بزرگ‌ترین سرمایه‌دار ریلاینس (Reliance)، است. او تیمی 600 نفره برای نگهداری 24 ساعته از این خانه استخدام کرده است. این خانه پس از کاخ باکینگهام گران‌ترین خانه جهان به شمار می‌رود.

آنتیلیا با همکاری شرکت مهندسی آمریکایی Will & Hirsch Bedner Associates و همچنین شرکت ساختمانی استرالیایی Leighton Holdings ساخته شد. این عمارت طوری طراحی شده که در برابر زلزله هشت ریشتری هم مقاوم است و بزرگ‌ترین خانه‌ای محسوب می‌شود که به یک خانواده تعلق دارد.

حقایقی جالب درباره آنتیلیا:

این خانه پارکینگی 6 طبقه دارد.

سه هلی‌پد روی سقف خانه پارک شده است.

لابی 9 آسانسور دارد که برای رفت‌و‌آمد اعضای خانواده و مهمان‌هاست.

باشگاه ورزشی، استخر، جکوزی، سالن رقص و یوگا از امکانات این خانه به شمار می‌رود.

600 نفر در این خانه کار می‌کنند.

3- ویلا لئوپولدا (Villa Leopolda)

750 میلیون دلار

فرانسه

ویلا لئوپولدا در شهر ویلفرنش (villefranche) فرانسه است. این خانه یکی از گران‌ترین خانه‌های دنیاست و پادشاه بلژیک، لئوپولدا، آن را در سال 1902 ساخته است. مساحت خانه 29 هزار متر مربع است که زمین گلف و استخر هم دارد.

لئوپولدا 11 اتاق و 14 سرویس بهداشتی و همین‌طور چشم‌اندازی زیبا رو به دریا دارد. این عمارت برای معشوقه پادشاه بلژیک ساخته شد و در جنگ جهانی دوم به عنوان بیمارستان نظامی از آن استفاده می‌کردند. این خانه در حال حاضر متعلق به لیلی سافرای برزیلی است.

4- ویلا لس سدرِس (Villa Les Cèdres)

400 میلیون دلار

بلژیک

این خانه برای زندگی شاهانه مناسب است، زیرا پادشاه بلژیک آن را در سال 1830 ساخته. این عمارت که به رنگ صورتی و خاکستری است از زمان پادشاهی ساردینیا الهام گرفته شده است.

لس سدرس با 18 هزار متر مربع مساحت دارای 14 اتاق خواب، استخر، کتابخانه با سه هزار جلد کتاب، گلخانه، مجسمه برنزی، سالن رقص، اصطبل با 30 اسب، نقاشی‌های پرتره قرن 19 و آثار چوبی گرانبهاست.

5- فور فرفیلد پاند (Four Fairfield Pond)

248.5 میلیون دلار

فرفیلد

فرفیلد 64 هزار مترمربع است و در همپتون نیویورک واقع شده است. سرمایه‌گذار میلیاردر، آیرا رنت (Ira Rennert)، صاحب این ملک است. این خانه نوزدهمین خانه بزرگ ایالات متحده آمریکاست.

حقایقی جالب درباره فور فرفیلد پاند:

بین 21 تا 29 اتاق خواب و 18 تا 39 سرویس بهداشتی دارد.

زمین بسکتبال و سالن بولینگ از امکانات تفریحی این خانه است.

سالن تئاتری با 164 صندلی دارد.

جای پارک 100 ماشین در این خانه تعبیه شده.

6- الیسون استیت (Ellison estate)

200 میلیون دلار

الیسون

این خانه 23 جریبی متعلق به لری الیسون از موسسان شرکت اوراکل است و به سبک ژاپنی ساخته شده. این عمارت پنج اتاق خواب، 6 سرویس بهداشتی، آشپزخانه در فضای باز، چایخانه، دریاچه مصنوعی، حمام سنتی و دریاچه ماهی کوی دارد.

7- پلازو دی‌آمور (Palazzo di Amore)

195 میلیون دلار

لس آنجلس

پلازو دی‌آمور در لس‌آنجلس قرار دارد و حدود پنج5 هزار متر مربع است. این خانه 12 اتاق خواب، 25 سرویس بهداشتی، زمین پنج هزار مترمربعی برای بولینگ و سرگرمی‌های دیگر، سالن سینما با 50 صندلی، گاراژ برای 24 ماشین و استخر با گنجایش 150 نفر، زمین تنیس و... دارد.

8- پیناکل

155 میلیون دلار

پیناکل

ادرا و تیم بلیکست (Edra and Tim Blixseth) صاحب Seven the Pinnacle هستند. این خانه در مونتاتا و در منطقه بیگ‌اسکای قرار دارد. پیناکل 10 اتاق خواب در هر طبقه دارد و هر کدام از این طبقات با سیستم گرمایش از کف گرم می‌شوند.

9- کنزینگتون پالاس (Kensington Palace)

128 میلیون دلار

لندن

این خانه در غرب لندن واقع شده و دارای 12 اتاق خواب، استخر، پارکینگ با گنجایش 20 ماشین و حمام ترکی است. صاحب این عمارت لاکشمی میتال است که یکی از 100 فرد ثروتمند هند به شمار می‌رود.

10- زانادو 2.0

125 میلیون دلار

زانادو

این عمارت در واشینگتن قرار دارد و صاحب آن بیل گیتس است. این خانه 6 هزار مترمربعی به تکنولوژی روز نیز مجهز شده. طراحی این خانه به گونه‌ای است که هوای محیط را تنظیم می‌کند. آثار هنری‌ای را که به دیوار متصل شده می‌توان با یک لمس کوچک تغییر داد. این خانه استخر با امکان پخش موسیقی در زیر آب، باشگاه ورزشی 230 متری، سالن پذیرایی 92 متری و سیستم گرمایش از کف دارد.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها