تماس تلفنی ای که راز جنایت ۵ ساله را فاش کرد

فردی که در سال ۹۳ طی یک درگیری بر اثر اختلاف مالی اقدام به قتل در شهرستان سبزوار کرده و متواری بود در پی سرقت منزلش و تماس با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ راز جنایت ۵ ساله اش فاش شد.

تماس تلفنی ای که راز جنایت ۵ ساله را فاش کرد

سرهنگ محمد نادربیگی، رئیس پلیس آگاهی استان البرز گفت: در ۲۱ مرداد ماه سال جاری خانمی طی تماس با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ از وقوع سرقت منزلش در خیابان تجاری کرج خبر داد.

او افزود:بلافاصله مامورا گشت کلانتری ۱۱مرکزی به محل وقوع سرقت اعزام شدند، اما مردی حدود ۳۵ ساله به محض مشاهده خودرو پلیس به ماموران نزدیک شده وبا بیان اینکه سرقت منزلش جزئی بوده وخانواده اش به اشتباه به آن‌ها اطلاع داده و وقت ماموران را گرفته اند با عذرخواهی از ماموران گشت می‌خواهد محل را ترک کنند.

رئیس پلیس آگاهی البرز گفت:ماموران می‌بایست ماموریت خود را کامل می‌کردند بنابراین آدرس و شماره تماس نام برده را دریافت و پرونده تحت عنوان سرقت منزل ثبت و به پلیس آگاهی ارسال شد.

سرهنگ نادر بیگی افزود: در بررسی کاراگاهان مشخص شد که شماره شناسایی وی اشتباه است بنابراین طی تماس تلفنی با نامبرده از وی خواسته شد که برای پیگیری پروند خود به پلیس آگاهی مراجعه کند، اما وی با حالت پریشان و مضطرب اعلام کرد که حاضر به پیگیری پرونده نیست و تماس را قطع کرد.

این مقام انتظامی گفت: با توجه به رفتار و برخورد نامبرده و عدم اعلام آدرس منزل و مشخصات اصلی خود کاراگاهان به او مظنون شده و با اقدامات ویژه پلیسی و مراجعه به سامانه ثبت مشخصات افراد، هویت نامبرده مشخص شد.

نادربیگی افزود: با توجه به حساسیت موضوع، پرونده به اداره اطلاعات جنایی پلیس آگاهی ارجاع و در بررسی تکمیلی کارآگاهان محرز شد که نامبرده در اردیبهشت سال ۹۳مرتکب یک فقره قتل در شهرستان سبزوار شده واز آن زمان به بعد با تغییر هویت خود در استان‌های مختلف کشور متواری بوده و در شهر‌های تهران و کرج به صورت مخفیانه زندگی می‌کند.

او گفت: با توجه به اطلاعات موجود، دستگیری نامبرده به صورت ویژه در دستور کار کارآگان قرار گرفت و طی تماس با تلفن همراه وی مشخص شد که خط تلفنش خاموش است بنابراین اقدامات پلیسی ویژه برای شناسایی وی انجام شده و کارآگاهان را به سرنخ‌هایی برای رسیدن به سوژه هدایت کرد.

نادربیگی در ادامه افزود: در نهایت با تلاش‌های صورت گرفته متهم طی یک عملیات غافیلگرانه دستگیر و به پلیس آگاهی منقل شد و در بازجویی‌های اولیه به صراحت به یک فقره قتل در حادثه نزاع و درگیری به دلیل اختلاف مالی اعتراف کرد.

رئیس پلیس آگاهی البرز در خصوص چگونگی انجام قتل گفت: وی که از مدت‌ها قبل به علت اختلاف مالی با مقتول مشاجره داشته در روز حادثه با مقتول درگیر شده و به کمک یکی از دوستانش ابتدا مقتول را مورد ضرب وشتم قرار داده و با اجبار وی را داخل صندوق عقب خودرو انداخته و مقتول را به محل دیگری منتقل می‌کنند

او در ادامه افزود: پس از ۲ساعت که درب صندوق را باز می‌کنند متوجه می‌شوند که وی فوت کرده است و از همان تاریخ قاتل متواری شده و در شهر‌های مختلف به صورت مخفیانه زندکی می‌کرده است.

نادر بیگی در پایان گفت: با توجه به اعترافات متهم ضمن برقراری هماهنگی‌های لازم قضایی، پلیس آگاهی سبزوار نیز در جریان ماجرا قرار گرفته و تحقیقات بر روی پرونده همچنان ادامه دارد.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها