گران‌ترین خودروهای سال ۲۰۱۹ معرفی شدند

فهرست گران ترین خودروهای جهان سالانه دگرگون می شود چراکه کمپانی های خودروسازی در رقابت تنگاتنگی با یکدیگر قرار دارند و هر کدام به دنبال رونمایی از محصولی منحصر به فردی هستند و به تبع با گذاشتن آپشن های بیشتر بر روی خودروهای خود مبلغ بیشتری برای فروش آن دریافت خواهند کرد.

گران‌ترین خودروهای سال ۲۰۱۹ معرفی شدند

همیشه نام برخی از کمپانی های خودروسازی در فهرست گران ترین ها ثابت است که در این میان می توان از کمپانی های خودروسازی فراری، بنز، لامبورگینی، استون مارتین و بوگاتی یاد کرد. در فهرست گران ترین خودروهای سال ۲۰۱۹ نام این کمپانی ها دیده می شود.

در جایگاه دهم گران ترین خودرو جهان در سال ۲۰۱۹ خودرو ۳ میلیون دلاری فراری با نام   Pininfarina Sergio قرار گرفته است. از این خودرو برای  اولین بار در سال ۲۰۱۳ رونمایی شد و برای ادای احترام به طراح سابق خودروهای فراری که در سال ۲۰۱۲ درگذشت نام وی بر روی این خودرو گذاشته شده است.

دلیل اصلی گران بودن این خودرو دست ساز بودن و محدود بودن آن است چرا که فقط ۶ عدد از این خودرو در جهان وجود دارد.

در جایگاه نهم فهرست نام یک خودرو از کمپانی استون مارتین دیده می شود و اولین خودرو در این فهرست است که نتیجه همکاری بین کمپانی های مختلف است و استون مارتین کمپانی خودروسازی انگلیسی برای ساخت این خودرو ناچار به همکاری با سایر کمپانی های خودروسازی شده است.

این خودرو که تاکنون تنها ۱۵۰ عدد از آن تولید شده است لقب سریع ترین خودرو جاده ای را نیز به خود اختصاص داده است. قیمت این خودرو ۳.۲ میلیون دلار است.

خودرو Mansory Vivere شرکت خودروسازی بوگاتی نیز به این فهرست راه پیدا کرده است. قدرت موتور این نسخه محدود بوگاتی ۱۲۰۰ اسب بخار است و از جمله سریع ترین خودروهای دنیا است و با قیمت ۳.۳ میلیارد دلاری در جایگاه هشتم این فهرست قرار گرفته شده است.

هفتمین جایگاه این فهرست متعلق به لیکان هایپر اسپورت است با قیمت ۳.۴ میلیارد دلار. شرکت خودروسازی لیکان یک شرکت خودروسازی لبنانی است که در خصوص تولید این محصول با خودروسازان ایتالیایی نیز همکاری کرده است.

این خودرو اولین خودرو در جهان بوده است که چراغ های جلو آن از الماس ۱۵ عیار ساخته شده اند.

خودرو ای که جایگا ۶ این فهرست را به خود اختصاص داده است مک لارن ۳.۶ میلیارد دلاری است. در مجموع ۶ عدد از این خودرو ساخته شده است که ۵ عدد از آن به خریداران خصوصی فروخته شده است و یک عدد از آن در اختیار کمپانی خودروسازی است تا بتواند از آن برای توسعه و رسیدن به اهداف بعدی استفاده کند.

بالاخره نام لامبورگینی در جایگاه پنجم این فهرست درخشید این خودرو لامبورگینی مدل Veneno Roadster است. قیمت این خودرو ۴.۵ میلیارد دلار است.

نام این خودرو از زبان اسپانیایی گرفته شده است و وننو در این زبان به معنای زهر یا سم است. این خودرو در نمایشگاه خودرو ژنو در سال ۲۰۱۳ به نمایش گذاشته شد.

در جایگاه چهارم این فهرست خودرو کوئینگزگ CCXR Trevita قرار گرفته شده است. شرکت خودروسازی کوئینگزگ برای این که خودرو را بسیار خاص جلوه دهد تنها دو عدد از آن ساخته است و به همین دلیل قیمت این خودرو ۴.۸ میلیارد دلار است.

در جایگاه سوم باز هم نام بوگاتی به چشم می خورد این خودرو بوگاتی مدل Divo است و ۵.۸ میلیارد دلار قیمت دارد. حداکثر سرعت این خودرو ۲۳۶ متر بر ساعت است و در فهرست سریع ترین خودروهای جهان نیز حضور دارد.

جایگاه دوم این فهرست به خودرو مرسدس بنز مدل Maybach Exelero اختصاص داده شده است. در یک نگاه می توان به ظاهر سوپر لوکس و منحصر به فرد این خودرو پی برد.

از این خودرو تنها یک عدد ساخته شده است که آن هم به شخص معروفی فروخته شده است، قیمت این خودرو ۸ میلیارد دلار است.

سرانجام جایگاه اول گران ترین خودرو جهان به خودرو رولز رویز مدل Sweptail می رسد. قیمت این خودرو ۱۳ میلیارد دلار است.

این خودرو در سال ۲۰۱۳ ساخته شده است و برای اولین بار در سال ۲۰۱۷ به عنوان گران ترین خودرو دنیا معرفی شد.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها