گیاه خوشرنگ دشمن سرطان چیست؟

طبق مطالعات بالینی صورت گرفته روی زعفران، این ادویه معطر دارای فعالیت‌های بیولوژیکی مختلف از جمله اثرات ضد سرطانی، محافظت کنندگی عصبی، ضدالتهابی و محافظت کنندگی قلبی است.

گیاه خوشرنگ دشمن سرطان چیست؟

 زعفران یک گیاه دارویی مهم است که به خانواده زنبق تعلق دارد و استفاده از آن در طب سنتی به دوران باستان بر می‌گردد. ایران با سطح کشت حدود ۱۰۵ هزار و ۲۶۹ هکتار و تولید ۳۳۶ تن زعفران در سال بعنوان بزرگترین تولید کننده زعفران در دنیا به حساب می‌آید و خراسان جنوبی ضمن کسب رتبه دوم تولید زعفران در کشور، مرغوب‌ترین زعفران جهان را تولید می‌کند.

محصولات طبیعی از جمله زعفران به عنوان منبع اصلی داروهای موثر به لحاظ داروشناسی نیز مورد توجه بوده و همچنان به عنوان منبعی پایدار در تولید داروهای جدید مورد استفاده قرار می‌گیرند. ابراهیمی با بیان اینکه استفاده از زعفران برای دستیابی به اهداف درمانی به دوران روم و یونان باستان برمی‌گردد، تصریح کرد: از زعفران برای درمان مشکلات شکمی، نفخ، سرفه، کولیک، بی‌خوابی و بیماری قلبی، به عنوان داروی مسکن و همچنین آرامبخش استفاده می‌شده است.

از زعفران به طور وسیع در بهبود بیماری‌های کبد، کلیه، مثانه و همچنین در درمان وبا استفاده می شده است. عضو مجتمع تحقیقات گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: خواص درمانی زعفران محققین سراسر جهان را مجذوب خود کرده است و تنها در طی چند دهه اخیر چندین مولکول از این گیاه جداسازی شده‌اند که دارای اهمیت دارویی فوق العاده‌ای هستند. ابراهیمی با بیان اینکه استفاده‌های دارویی سنتی از این گیاه توسط مطالعات علمی نیز مورد تایید قرار گرفته است، افزود: طبق مطالعات بالینی صورت گرفته روی زعفران، این ادویه معطر دارای فعالیت‌های بیولوژیکی مختلف از جمله اثرات ضد سرطانی، محافظت کنندگی عصبی، ضد التهابی و محافظت کنندگی قلبی است.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها