احتمال ممنوعیت خودروهایی دیزلی و بنزینی در اتحادیه اروپا تا ۲۰۴۰

دانمارک از اتحادیه اروپا تقاضا کرده تا تردد خودروهای دیزلی و بنزین سوز را در خاک این اتحادیه تا سال ۲۰۴۰ ممنوع کند.

احتمال ممنوعیت خودروهایی دیزلی و بنزینی در اتحادیه اروپا تا ۲۰۴۰

دانمارک برای اجرای طرح یادشده حمایت ده کشور دیگر عضو اتحادیه اروپا را نیز به دست آورده و همگی این کشورها اصرار دارند که با هدف مقابله با روند گرمایش زمین استفاده از خودروهای دیزلی و بنزین سوز در کشورهای عضو اتحادیه اروپا تا سال ۲۰۴۰ به طور کامل ممنوع شود.

همچنین قرار است فروش این نوع خودروها در خاک کشورهای مذکور تا سال ۲۰۳۰ به طور کامل ممنوع شود.  پیشنهاد یادشده در جریان برگزاری نشستی با حضور وزرای محیط زیست کشورهای عضو اتحادیه اروپا در لوکزامبورگ مطرح شده است.

دانمارک پیش از این در اکتبر سال ۲۰۱۸ اعلام کرده بود که فروش خودروهای مصرف کننده سوخت های فسیلی را در خاک خود تا سال ۲۰۳۰ به طور کامل ممنوع می کند. اما این ایده در آن زمان مورد توجه قرار نگرفت. در حال حاضر مشخص نیست که سطح همراهی با این طرح جدید در میان کشورهای عضو اتحادیه اروپا تا چه حد خواهد بود.

بر اساس اعلام سازمان ملل، در حال حاضر دانمارک در میان تمامی کشورهای جهان بیشترین همراهی را با طرح های کاهش گرمایش زمین دارد و موثرترین سیاست ها را برای کاهش انتشار گازهای گلخانه ای در دنیا اجرا می کند. امتیاز این کشور از ۱۰۰ توسط سازمان ملل ۷۲.۶۱ اعلام شده است.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها