پلی که به نظر می‌رسد از بهشت به زمین رسیده باشد! +تصاویر

در سال 1929 یک پل رهاشده با صدها گل و گیاه تزیین شد. حالا پس از گذشت حدود 90 سال، این پل حتی زیباتر از گذشته به نظر می‌رسد.

پلی که به نظر می‌رسد از بهشت به زمین رسیده باشد! +تصاویر

در سال 1907 روستای کوچکی در نزدیکی ماساچوست در حمل‌ونقل به مشکل برخورده بود. پل آهنی دهکده که بر روی رودخانه درفیلد قرار داشت و نقش مهمی در اقتصاد منطقه ایفا می‌کرد، به‌قدری ضعیف و شکننده شده بود که نمی‌توانست وزن ماشین‌های حامل شیر و محصولات کشاورزی اطراف را تحمل کند. با گذر زمان و نیاز مبرم به جابجایی از روی رودخانه، یک تصمیم ناگهانی اتخاذ شد: شرکت راه‌آهن کولرین استریت و شلبورن فالز با صرف 20000 دلار، پلی محکم‌تر و کارآمدتر برای دهکده ساختند، پلی با ارتفاع 400 فوت با 5 طاق و ساخته‌ شده از بتن جامد.

پل گل‌ ها در قسمت راست دقیقاً در کنار پل فلزی قدیمی که در سال 1890 ساخته‌شده بود قرار دارد.

پل گل‌ ها، تنوعی از گل های ابروسیا تا رزهای مختلف

تنها یک سال بعد پل جدید افتتاح شد. مواد، مصالح و حتی مردم از طریق واگن برقی بر روی پل رفت‌وآمد می‌کردند، در طول روز گاهی رفت‌وبرگشت این واگن برقی به 14 دفعه نیز می‌رسید. این واگن تا دو دهه در اختیار روستا و مردمانش قرار داشت. در سال 1927 همه‌ چیز دوباره تغییر کرد: شرکتی که این پل را ساخته و از آن نگهداری می‌کرد به مشکلات مالی برخورد و به‌یک‌باره سرویس‌دهی به پل را قطع کرد.

با قطع شدن خدمات شرکت، پل کارایی خود را از دست‌ داده و خزه‌ها آن را پوشاندند، رفت‌وآمد ساکنین روستا نیز مجددا دچار مشکل شد. اما خوشبختانه سازه آهنی پل به‌قدری مقاوم بود که جلوی هزینه‌های اضافی پل را گرفت و محلی‌ها آن را به سازمان آتش‌نشانی منطقه فروختند. پس از مدتی دو نفر از محلی‌ها ایده‌ای برای حفظ پل و تبدیل کردن آن به یک منظره چشم‌نواز به ذهنشان رسید: پوشاندن پل با گل‌ ها و نه خزه‌ها.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها