سیاره نهم یک سیاه چاله است

نتایج یک مطالعه جدید نشان می‌دهد، سیاره «نهم» یا سیاره «ایکس» ( X ) در منظومه شمسی، در حقیقت یک سیاه چاله است.

سیاره نهم یک سیاه چاله است

 در سال ۲۰۱۵ میلادی محققان دانشگاه «کل تک» شواهدی از سیاره نهم یا سیاره «ایکس» در منظومه شمسی رصد کردند. به گفته این محققان، حجم این سیاره عجیب ۱۰ برابر زمین است و  مدار آن دور خورشید حدود ۲۰ هزار سال زمینی طول می‌کشد. فاصله سیاره ایکس تا خورشید نیز ۴۵ تا ۱۵۰ میلیارد کیلومتر تخمین زده می‌شود.

اما اکنون این مطالعه جدید که توسط دو محقق از دانشگاه «دورهام» در انگلیس و دانشگاه «ایلینویز» در آمریکا انجام شد، نشان می‌دهد سیاره نهم در منظومه شمسی ( که هنوز کشف نشده) در حقیقت یک سیاهچاله بزرگ است. این دو محقق معتقدند «سیاره ایکس» مرموز اصلا سیاره نیست بلکه یک سیاهچاله است که تمام مواد اطرافش را به سمت خود می‌کشد.

آن‌ها معتقدند که در صورت صحت این نظریه، شواهدی از اشعه‌های گاما نیز وجود خواهد داشت. اشعه‌های گاما درنتیجه برخورد میان ذرات ماده تاریک در فضای اطراف سیاه چاله به وجود می‌آیند.

این دو محقق در مطالعه خود خاطر نشان کرده‌اند، سیاه چاله یاد شده که با مشخصات سیاره ایکس مطابقت داشته، چنان متراکم است که احتمالا به اندازه یک توپ بولینگ خواهد بود.

این محققان اکنون تصمیم دارند با کمک اطلاعات تلسکوپ فضایی Fermi Gamma-ray شواهدی قدرتمند برای پشتیبانی از نظریه خود بیابند.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها